gigabyte GTX 460 SLI ?

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 230987
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 230987

hallo allemaal,
ik heb gisteren een 2de nvidia gtx460 van gigabyte (GV-N460OC-1GI) gehaald om deze via SLI samen te laten werken alleen lukt het mij niet.

ik heb beide kaarten van stroom voorzien en het sli kabeltje tussen de 2 kaarten geplaatst.

mijn moederbord is eem AsRock M3A790GXH/USB3, op het moederbord heb ik 1 atx power conector aan gesloten aan de sli/xfire power connector, ook heb ik de "sli/xfire switch card" om gedraait.

verder worden beide kaarten gezien ook werken 3 schermen op mijn pc alleen functioneerd de 2de kaart niet.

de genen waar ik de 2de kaart gekocht heb zij dat ik het bij de instellingen van nvidia zo zou kunnen aan passen maar ik kan niks vinden:(

ik hoop dat iemand mij kan helpen:D

alvast bedankt, sjors
 
rechts klick op bureaublad klick dan Nvidia control pannel
dan sli configuration die zet je dan op Maximize 3D Performance als het goed is werken nu je kaarten in sli
 
rechts klick op bureaublad klick dan Nvidia control pannel
dan sli configuration die zet je dan op Maximize 3D Performance als het goed is werken nu je kaarten in sli
dat is dus ook een probleem ik zie "sli configuration" niet in het rijdje staan :confused:
wel staat er "physX -configuratie instellen" tussen maar dat is het niet
 
mm zo tezien hebben beide kaarten een andere bios versie (wist niet eens dat een grafischkaart een bios heeft) maar de ene is versie 1.0 en mijn eigen is versie 2.0 ik weet niet of dit het probleem kan zijn
 
nou alles is uptodate maar werkt nog steeds niet :(
 
Lijkt me ook niet zo gek dat SLI niet werkt. Het is namelijk een bordje dat alleen crossfire ondersteunt.
Supports ATI™ Quad CrossFireX™, 3-Way CrossFireX™, CrossFireX™ and Hybrid CrossFireX™

Bron: http://www.asrock.com/mb/overview.nl.asp?Model=M3A790GXH/USB3

Edit: Al heb ik nog iets gevonden waar je wellicht iets aan hebt?
Heb jij een sli/xfire switchcard bijgeleverd gekregen? Staat wel in de accesoire lijst.
Zio ja dan lees dit eens

Answer:Hieronder volgen enkele suggesties die dit probleem mogelijk zullen oplossen.
1. Als uw moederbord de SLI/XFire switch card heeft, plaatst deze SLI/XFire
Switch card dan in de 8x/8x configuratie, Als er geen switch card aanwezig is kunt u deze stap overslaan.
2. Haal de VGA kaart uit de PCI-E 1 slot.
3. Herstart Windows.
4. Installeer de driver voor de VGA kaart opnieuw
5. Plaats de VGA kaart terug in PCI-E 1 slot, en zet de SLI bridge er op.
6. Activeer de SLI functionaliteit via het Nvidia control panel
7. Download en installeer de nieuwste Nvidia driver van de website, verwijder wel eerst de oude.
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us


Zie faq op onderstaande link en dan bij vga faq
http://www.asrock.com/mb/faq.nl.asp?Model=M3A790GXH/USB3 (question 6 over 2 nvideakaarten)
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie :thumb:

ik heb gedaan wat er stond me 2de kaart word wel gezien maar sli kan ik niet inschakelen :confused:

ik denk dat het mischien wel aan staat maar dat je het niet uit kan zetten

hier een schreen schot van hoet mijn nvidia controller panel er nu uit ziet:

352ofar.png
 

Bijlagen

  • nvidia.jpg
    nvidia.jpg
    82,1 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat betreft verder die instellingen o.i.d moet ik je schuldig blijven. Ik heb nooit Nvidea kaarten gehad ,laat staan in SLI en laat staan op een bordje orgineel crossfire;)
Ik heb je hoogstens wat proberen aantereiken wat betreft dit bord en de vga faq. Wellicht dat Firest0rm hier iets op weet.
 
toch bedank :thumb:

ik zit nu ff te wachten op reactie van de genen waar ik de 2de kaart vandaan heb die had ze namelijk ook SLI gekopeld hoop dat hij mij kan helpen
 
dit moederbord ondersteund geen SLI zoals frank al had aangegeven alleen Corssfire
dat betekent dat je dus een ander moederbord of 2 ATI videokaarten moet aanschaffen

dit zal in iedergeval niet werken
 
maar in de handleiding spreken ze elke keer over een sli/firex kaart ook op de switch card staat sli/firex.:confused:
dan ga ik eerst nog ff bij alternate klagen want die hebben me die 2de kaart aan ge smeert en zijden dat het zou werken in mijn systeem:mad:
de pc is ook bij hun gebouwd een jaar geleden
maar dat word dan maar een nieuw moederbord en een nieuwe proccesor :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nee je bent volledig afhankelijk aan het moederbord wat dat betreft
en het moederbord beschikt niet over een SLI chip

wellicht kun je de 2 gtx460 verkopen en daarvoor in de plaats 2 x HD6850 kopen is minstens net zo sterk
 
waar zie jij die switch card dan ik zie em er nergens tussen staan in de accesories...
 
Step 1. There is one ASRock SLI/XFire Switch Card factory-mounted on this
motherboard. This card served as a switch between the default mode (x8 / x8)
and x16 / x1 mode.

ASRock SLI/XFire Switch Card is factory-mounted with its
default mode (x8 / x8) side toward the retention slot base.

Step 2. To change it to SLI Mode, you need to reverse the direction of ASRock SLI/
XFire Switch Card.

Step 3. Reverse the card direction so as to have the “X16 MODE” wording side toward
the retention slot base.

heeft dus niks met sli te maken maar met hoeveel lanes er verdeelt worden voor de 2 poorten x16 x1 of x8 x8
in dit geval zou men x8 x8 gebruiken echter heeft het moederbord nogsteeds geen sli chip en kan men geen nvidia kaarten in sli plaatsen
 
Laatst bewerkt:
Dan nog zie ik het nut niet..en al helemaal omdat stappenplan zoals boven geplaatst door me het antwoord is op de volgende vraag
;
Ik heb 2 Nvidia videokaarten op mijn moederbord geplaatst, maar ik kan niet vinden waar ik SLI moet instellen


Ook ik heb mijn wtijfels hoor maar laten ze dan dit niet zo op de site plaatsen bij dit bord ;)
 
die lanes zou je dus handmatig in moeten stellen via de switch die daar zit
als het moederbord niet in bezit is van een sli chip en dat is in dit geval wel zo dan werkt sli niet
 
Ik ben helemaal overtuigd dat niet werkt. Het was ook mijn eerste reactie in #6.
Voor een leek doet de site dan anders vermoeden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan