GigaByte GTX260 Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silas

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
hallo,

ik heb 4 weken geleden een upgrade gedaan, hierbij zat een Gigabyte GTX260, op vista X64 heeft deze kaart een week lang zonder problemen gedraaid, hierna stopte de kaart ermee, heb de driver verwijderd, nogmaals een nieuwe geinstalleerd, maar niks hielp,:confused:

uit wanhoop ben ik maar met een Vista X32 bezig gegaan, nu heb ik na 2 weken ook weer dat de driver het opgeeft, een update installeren heeft dan ook geen zin meer, op XP werkt de kaart nog gewoon perfect, maar na een goeie week stopt de kaart met werken op een OS en kun je weer vanaf het begin beginnen:(

Maar als je dan toch aangeeft dat de kaart allemaal problemen aangeeft zou het dan niet kunnen zijn dat de kaart gewoon kapot is? Probeer een keer een andere kaart uit, zal ik zeggen.

En ik neem aan dat je nog garantie hebt, dus even een belletje plegen mocht de kaart echt stuk zijn.

Mijn kaat is niet kapot, ik heb nog een andere installatie van XP op mijn computer staan en daar werkt de kaart gewoon perfect, alleen met vista zijn er na ongeveer 2 weken problemen, dan stopt de driver ermee! Niemand een oplossing?
Gr. Silas

Probleem opgelost

Laatst bewerkt:
Wat was het probleem precies?

Heb zelf een GTX260 alleen heb ik problemen dat games na een paar minuten crashen. Ik denk dat het een voeding probleem is, want mijn voeding heeft totaal maar 36A op de V12 rail en de kaart vraagt 38A.

Ik kan alleen niet vast stellen of het een voeding probleem is, want niet in alle spellen gebeurt het en video's kijken lukt ook.

Jeffrey

Het probleem is opgelost geweest maar nu dit:

Ik heb gisteren na het ontvangen van mijn nieuwe muis de driver geinstalleerd, hierbij crashste mijn windows.
Na het maken van een nieuwe installatie (Vista X64) wil ik de resolutie instellen, deze staat op 800x600 en deze is niet te verzetten, installeren van de chipset driver maakt geen verschil.
Voor dat ik problemen kreeg kon ik altijd een resolutie van 1680x1050 instellen zonder het installeren van mijn videokaart.
daarna heb ik de driver van mijn videokaart geinstalleerd, op het moment dat het vista logotje in beeld zou moeten komen valt het beeld uit.
na het verwijderen van de videokaart driver in veilige modus werkt het wel, maar nog steeds op een resolutie van 800x600.

Nu heb ik meerdere vragen
Vraag1:
Is het mijn moederbord, Videokaart of toch andere hardware?

Vraag 2:
Hoe los ik dit op? (er zit nog wel garantie op de onderdelen, maar ik heb liever geen zin om 3 weken te wachten tot de spullen terug zijn.)

Dit is mijn systeem:
Asus P5N-T Deluxe (geen uitgang voor beeld, gaat via de videokaart)
Gigabyte GTX260
4GB 800mhz 4x 1gb
OCZ StealthExtreme 600W voeding
2x Samsung 500GB Sata schijf

b.v.d. Silas

Laatst bewerkt:
Ja, dit kan nog wel.

Gewoon even de nieuwste drivers downloaden van je beeldscherm! Of in ieder geval ''een'' driver downloaden van je beeldscherm. Dan kun je het via je beeldscherm instellen.

Dit gaat natuurlijk niet met laptops. :eek:

Hoi,

Nou mijn XFX GTX260 is terug voor RMA, pfff... Ik heb ook geen idee waar het aan ligt bij mij, ik heb onlangs 2x SATA harde schijven aangeschaft. Het kan aan de SATA controller drivers liggen, aan de videokaart drivers of hardwarematig aan de videokaart.

Zelfs de windows debug files hielpen niet! Hou mij even op de hoogte als alles weer werkt of een ander probleem met je kaart optreed.

Jeffrey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan