gigabyte netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

houtjep

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2010
Berichten
5
Ik heb een EVO D510 met daarin een PCI gigabit netwerkkaart. Alles goed geinstalleerd en werkend. Toch krijg ik het niet voor elkaar om mijn internetsnelheid hoger dan 50mb te krijgen terwijl ik 120 mb zou moeten hebben. Mijn nieuwe Acer PC met gigabit netwerkkaart heeft op de zelfde bekabeling daar geen moeite mee en geeft makkelijk snelheden van 110 tot 118 mb. Nu is de D510 wel een wat ouder PC tje maar dit zou volgens mij weinig uit moeten maken. 2 gig geheugen en Win xp Sp2 draait er op. Wie weet een oplossing?
(ook TCP optimizer heeft niet geholpen).
 
Misschien is je oude computer wat te slap voor deze downloadsnelheiden?

Je kan proberen of je sneller kan downloaden door tijdelijk de virus scanner uit te zetten.

Ik heb nog zo een Piii 700Mhz die is ook langzamer dan mijn quadcore computer.:confused:
 
Helaas heb ik ook dat al geprobeerd. Zelfs met een clean install en absoluut geen verdere aplicaties draaien gaat het niet sneller. Begin inderdaad ook te geloven dat het PC tje te oud is. Helaas dus heb ik een netwerk met 6 van deze Pc's en zal ik dus genoegen moeten nemen met 50mb.
 
Helaas heb ik ook dat al geprobeerd. Zelfs met een clean install en absoluut geen verdere aplicaties draaien gaat het niet sneller. Begin inderdaad ook te geloven dat het PC tje te oud is. Helaas dus heb ik een netwerk met 6 van deze Pc's en zal ik dus genoegen moeten nemen met 50mb.


in iedergeval bedankt voor je reactie!
 
Originele driver geinstalleerd van de kaart?
 
Originele driver geinstalleerd van de kaart?

Nee de orginele drivers van de TP-link kaart deden helemaal niks dus ik heb de drivers van Realtek geïnstalleerd en had toen beter resultaat. Inmiddels heb ik mijn router aangepast en DD-wrt geinstalleerd op de linksys 320n. Dit heeft er voor gezorgd dat ik nu inmiddels snelheden van 90 MB bereik (op zondag middag) dus ik denk dat als ik het op een rustiger moment probeer dat ik uiteindelijk op de goede snelheid uitkom! Het lijkt er dus op dat het probleem is opgelost. Aanrader dus!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan