gigabyte z87x ud5h start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

JesseV

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2013
Hoi allen, heb gister m'n nieuwe case afgemaakt - alles liep(uhoh) soepel totdat er wat games gerund werden. Kreeg eerst een aantal blue screens of death( dit bleek met bluescreenviewer te gaan om videokaart drivers) deze had ik vervolgens Verwijdert ( en in bios de moederbord grafische kaart uitgezet).

Alles liep vervolgens goed totdat het scherm (& geluid ) bleef hangen, na het opnieuw opstarten blijft het moederbord loopen tijdens de startup( ik kan niet in de bios komen). Ik heb geprobeerd om op te starten zonder harde schijf en zonder videokaart maar dit verandert niets

De zit een i7 4770k processor in ( heb verder temperaturen goed in de gaten gehouden dit is niet het probleem)

Heeft iemand suggesties / ideeën over wat er nu moet gebeuren?

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je wel een antistatische armband gebruikt tijdens het assembleren?
Zonder dat is het mogelijk dat je PC onder statische elektriciteit komt te staan.

Groetjes, WDHBGS

Ja heb een esd band gebruikt .. Mijn psu was wel doa .. Kan dat problemen hebben veroorzaakt?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Als ik jou was zou ik even je hardware en voeding melden kunnen we wat gerichter helpen.
En ja en slecht of kapotte voeding geeft problemen en kan meerschade veroorzaken

Laatst bewerkt:
Bedankt!

Voeding ax861i corsair
i7 4770k processor
780ti geforce
Samsung ssd

Hoi,

Je had een doa psu vertel even was/is dat ook de corsair van nu ,of nu een andere voeding hoe meer info hoe beter we kunnen helpen ;)

Ehmm ja was hetzelfde merk , hij faalde de zelftest (& bij het opstarten draaide alles een seconde of 2 voordat hij stopte

Hoi,

Zie dat er een debug led op zit wat geeft deze voor code aan zal je in de gebruiksaanwijzing kunnen zien wat de code betekend of meld hem even

Hij springt snel tussen een aantal waardes
02 staat niet in de man
15(normale boot)
36 cpu pei ini
A2 detect n install cur. Connected ide devices
Ae boot to legacy os
60 dxe core started
92 pci bus ini started
71 pch smm initialisation
64 cpu dxe ini started
9a USB ini started
9c detect n install currently connected USB devices
4f reserved (?)
En dat alles in een seconde of 3. Dan sluit het af en begint ie opnieuw

Laatst bewerkt:
Ik vrees dat het (weer) een rma wordt, ik vermoed dat toen ik het liet lopen op de defecte psu dat er spanning op de case is gekomen en dat dit het moederbord op een of andere manier beschadigt heeft. Als er andere theorieën zijn hoor ik het graag

even een paar vragen

tot hoe ver start de pc door?
kan je uberhaupt in de bios terecht komen?

edit: ik zie nu dat je niet door de POST komt

enige wat ik kan aanraden is alles 1 voor 1 los schroeven en kijken of de pc dan wel wilt POSTEN
als je dan alleen nog cpu mobo en geheugen overhoud zul je een ander moederbord erbij moeten pakken en daar de cpu/geheugen in testen

als die dan wel doorstart betekent het dat je mobo kapot is

Laatst bewerkt:
Hallo firestorm, ja ik heb alleen de cpu en mobo over , ik heb alleen niet een andere mobo om op te testten , zal het rma'en naar azerty en kijken hoe het verder gaat..

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan