gigaset c475ip achter Linksys wrt54gl v1.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

coecoec

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Hoi aan alle Helpmijers die niet op vakantie zijn vertrokken.

Heb deze gigaset al van mei 2008 en krijg hem maar niet korrekt aan het werk.
Er zijn 2 voip-providers aangemeld/actief : justvoip.com en smsdiscount.
Sla ik het oproepnummer in het telefoonboek op met suffix#1 of suffix#2, krijg ik geen verbinding maar wel een stem die zegt :

"you have your numbersending switched off, please switch your numbersending on".

Na heel wat gezoek en geprobeer kom ik er achter dat ik wel kan telefoneren als ik de suffixen verwijder achter het te telefoneren nummer.
Dus nu telefoneer ik alles via de eerst ingebrachte provider (sip.justvoip.com) en wordt daar ook netjes op afgerekend.
Overigens, een telefoontje naar een gsm-nr kost 10ct/min.:D
Deze werkwijze houdt natuurlijk wel in dat ik niet meer kan bepalen via welke provider ik de verbinding wil laten verlopen....

Mijn vraag is dus : wat o wat doe ik fout in de configuratie of waar kan de fout zich voordoen ? Jullie begrijpen dat ik tig dingen al uitgeprobeerd heb ( maar altijd de verkeerde natuurlijk...), omdat ik natuurlijk ook geen expert ben in die materie.:confused:
Zijn er misschien onder u "helpers" die mij kunnen op weg helpen om een oplossing te vinden? Iedere suggestie wordt in dank aanvaard !

Met vriendelijke groetjes uit een erg zonnig belgisch-limburg,
jos.

Laatst bewerkt:
gigaset configuratie

ik neem aan dat je voor je 06 gesprekken een bepaald account wil gebruiken (ik zou daar 12voip voor gaan gebruiken 6ct/pm).
Ga naar de webinterface van je gigaset onder oproepvoorbereiding kun je aan geven als je een nummer belt dat met 06 begint hij automatisch naar het smsdiscount of justvoip gaat gaat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan