Gigaset h4900 - internet werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pete14

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Berichten
126
Ik heb een laptop met windows XP. Ik heb kabelinternet via wanadoo en dat werkt prima op mijn desktop. Nu heb ik een gigaset h4900 aangeschaft om draadloos te kunnen internetten op mijn laptop. Een netwerkje naar mijn desktop hoeft nog niet perse. Ik heb de de utp-kabel in de gigaset geprikt - het basisstation ziet de laptop - alleen internet dat doet het niet. Het zal wel een setting zijn die ik over het hoofd zie - wie wil mij helpen?
 
Ik probeer een beeld te krijgen hoe je e.e.a. hebt aangesloten. Hiervoor heb ik meer info nodig. Hoe heb je de kabelmodem aangesloten op het accesspoint enz enz..
 
vanuit het kabelmodem heb ik de utp-kabel in het access point gestoken. Vervolgens wordt de boel automatisch geconfigureerd. En zelfs de test van de laptop naar het basisstation gaat goed. Oftwel ze zien mekaar wel.....
 
En hoe is je desktop aangesloten? Ook op draadloos?
 
Wat voor een ipadres krijgt de notebook?
 
Dat kan ik nu ff niet bekijken - ik zit nl. niet thuis. Maar misschien dat je mij in ieder geval op wat zaken wil wijzen die ik na moet kijken !!
Alvast bedankt voor je hulp !!
 
via ipconfig krijg ik het volgende ip adres:
lan3 (draadloos netwerk)

172.16.111.201

maar ik heb ook een lan ip adres
10.76.248.196

en PPP adapter casema internet
212.64.106.95

Ik krijg deze gegevens te zien wanneer ik de utpkabel in mijn vaste netwerkpoort prik. Ik wil hem eigenlijk via H4900 laten lopen....
 
Heb je dat vast ingevoert of staan je instellingen op IPadres verkrijgen?
 
stomme vraag misschien maar ik kan op vershillende plaatsen een ipadres ingeven of juist bepalen dat het automatisch wordt toegekend....
Misschien wil je me helpen door aan te geven waar ik wat WEL en waar NIET in moet geven.
ALvast bedankt!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan