Gigaset-net

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimkooiman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Berichten
1
Ik heb 2 toestellen Gigaset 450IP aangeschaft om over internet te kunnen bellen.
Een set staat bij mij en de andere bij iemand waar mee ik vaak bel.
Met geen mogelijkheid kunnen we elkaar bereiken, ondanks dat onze naam in het telefoonboek van Gigaset-net staat vermeld. Wordt het bellen over internet met dit systeem nog wel ondersteund? Of is het iets anders? Als we naar elkaar bellen, krijgen we allebei een vreemd riedeltje en daar blijft het -voorlopig?- bij.
 
Ik heb 2 toestellen Gigaset 450IP aangeschaft om over internet te kunnen bellen.
Een set staat bij mij en de andere bij iemand waar mee ik vaak bel.
Met geen mogelijkheid kunnen we elkaar bereiken, ondanks dat onze naam in het telefoonboek van Gigaset-net staat vermeld. Wordt het bellen over internet met dit systeem nog wel ondersteund? Of is het iets anders? Als we naar elkaar bellen, krijgen we allebei een vreemd riedeltje en daar blijft het -voorlopig?- bij.

Beste Pim,

Toevoegen aan het telefoonboek is helaas niet genoeg, in zo'n toestel dien je je account info in te voeren.
Je hebt een telefoon maar nog geen provider. (zie het als een telefon zonder KPN van vroeger)

Er zijn meerdere aanbieders welke je kunnen voorzien van accounts zodat je naar de hele wereld kan bellen, ik ben er een van.

Als je alleen naar die gene wilt bellen dan zou je Hier een account kunnen aanmaken Dit is gratis.

je kan dan echter alleen door andere internet telefoons gebeld worden en kan ook niet naar vaste telefoons bellen.

Ook zou je kunnen kiezen voor twee voipbuster accounts (1 in elke telefoon)
 
Gigaset.net

"Origineel gepost door pimkooiman Bekijk Bericht
Ik heb 2 toestellen Gigaset 450IP aangeschaft om over internet te kunnen bellen.
Een set staat bij mij en de andere bij iemand waar mee ik vaak bel.
Met geen mogelijkheid kunnen we elkaar bereiken, ondanks dat onze naam in het telefoonboek van Gigaset-net staat vermeld. Wordt het bellen over internet met dit systeem nog wel ondersteund? Of is het iets anders? Als we naar elkaar bellen, krijgen we allebei een vreemd riedeltje en daar blijft het -voorlopig?- bij."

Beste Pim,

Met Gigaset.net kun je inderdaad gratis bellen met mensen met ook een Gigaset IP Dect. Het kan zijn dat je router of gateway dit niet goed door laat waardoor de toestellen elkaar niet kunnen vinden. De alcatel/thomson die veel door KPN wordt gebruikt laat heel moeilijk zogenaamd SIP en RTP verkeer door. Je moet het dus in de verbinding zoeken. Je hebt GEEN VoIP abonnement nodig om te kunnen bellen met Gigaset.net.

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan