Gigaset USB Adapter 108 maakt geen contact met Experia box

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chicago

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Nou, ik heb inmiddels 23 keer geprobeerd om de Siemens Gigaset de Experia box te laten vinden op mijn XP machine.
Het mooie is dat mijn laptop wel draadloos werkt.
Maar ik krijg de adapter op mijn desktop niet zover dat hij het rode kruisje inwisselt voor een set mooie groen balkjes. Het wireless icoontje zegt dat de PC met 54MB is aangesloten op mijn Network connection (met juiste SSID), maar dat de status 'limited or no connectivity' is. De drivers installeer ik elke keer met de hardware wizard, en van de Siemens site heb ik de laatste installatie geplukt. Helaas, helaas, ik kom er niet door. Bij KPN hebben ze inmiddels voorgesteld een monteur langs te laten komen, maar zo moeilijk mag het toch niet zijn?
Ik heb geen high speed USB poorten, kan het daaraan liggen?

Iemand het probleem ook gehad en een oplossing paraat?
Ik begin er wat verdrietig van te worden!!
Alvast bedankt!:thumb:

misschien dat de harware niet met elkaar over weg kan, wat voor hardware heb je in je pc zitten??

Well, het is een Compaq Pressario met Intel Celeron 2.7GH en 248 MB Ram, draaiend met Windows XP Service Pack 2. Mag geen enkel probleem zijn toch?

wel de juiste wep of wpa psk sleutel gebruikt?? die onder op je experiabox staat.

wij gebruiken ook de Gigaset Experia box.
Wij hebben alleen niet de draadloze adapters die er officieel bij horen we gebruiken een 3 jaar oude belkin kaart en het werkt perfecft.

wat je altijd kan proberen is de gigaset te reseten zit op de achterkant.
Je computer zou voldoende moeten zijn.
Het kan niet aan je usb leggen lijkt mij.

LET GOED OP DE WPA PSK KEY dat je die goed invult.
1 letter verkeerd en je hebt geen toegang.

Bedankt voor beide reakties en het advies van de WPA key - ik heb inderdaad in het begin gedacht dat deze fout was ingevoerd, maar dat is geen enkel punt. Ik heb deze nu zo vaak ingevoerd dat dat geen issue is. Mijn werk lap top werkt ook zonder problemen op dezelfde WPA key.

Ik probeer af en toe met het aanzetten van de Wireless Zero Configuration via de Microsoft Network Connection de boel aan de praat te krijgen, maar ook dit lukt niet: hij ziet de verbinding van mijn SSID wel, met 54MB en prima contact, maar dan moet ik de key invoeren, hij gaat zoeken en legt dan toch geen verbinding. Ik word er toch wat moedeloos van, en begin onderhand te denken dat ik foute hardware heb.

Blijf svp met me meedenken, want ik wil het opgelost krijgen!!

Kan iemand mij vertellen wat de properties bij zijn / haar geinstalleerde network connectie van de Gigaset zijn?
Mijn protocol is het Aegis protocol (IEEE 802.1x) v2.3.1.9, en hij gebruikt de Odyssey Network Agent.

Alvast bedankt!;)

Het volgende heb ik inmiddels ook geprobeerd:
instellen Experiabox via de browser, waarbij ik de SSID op een vast kanaal heb gezet. Ook dit helpt nog even niet....:(

Bedankt Ton.

De Experia werkt prima via de vaste kabel.
Ik ga ff kijken op de andere website.
Het omzetten van de experia box naar een vast kanaal was helaas ook niet de tovertruc.

Helaas, helaas, ik ben er nog niet.:rolleyes:

Mocht iemand een superoplossing hebben, dan hoor ik het graag....

laptop doet het wel,probeer eens je gigaset adapter aan te sluiten op je laptop,en kijk of hij wel verbinding kan maken.
of een andere adapter op je p.c. om uit te sluiten dat je gigaset adapter de geest heeft gegeven.
sterkte.

Ton, ga het meteen proberen vanavond als ik weer thuis ben van het werk. Misschien is het apparaatje wel kaduuk. Bedankt voor de tip.

Nou, uiteindelijk werkt het. de hele software van siemens eraf, alleen de driver geinstalleerd, en via de wireless zero configurator de aansluiting gemaakt.
Ik heb de security teruggezet naar WEP-128 (26 karakters), zowel op de EB als in de WZC. Vast kanaal gekozen (kanaal 9).
Geen balkjes en gigaset meer te zien, maar de aansluiting zit er op.
Moest wel mijn laptop aanapassen door de beveiliging om te zetten van WPA- TKIP naar WEP.
Wat een drama, maar eindelijk draait de boel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan