Gigaset WLAN Repeater in combinatie met Sitecom router

Status
Niet open voor verdere reacties.

burning henkie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2009
Ik krijg met de repeater alleen lokaal verbinding echter geen internetverbinding.
Opstelling: Experia box - sitecomrouter 300N XR
Op zolder wil ik het signaal van de sitecom router versterken. Zonder de router er tussen werkte het goed.
Met de overige computers heb ik wel internetverbinding met de router er tussen.
Ip adres experiabox 192.168.2.1 wireless en dhcp server uitgeschakeld

Ip adres sitecom router 192.168.0.1 start ip 192.168.0.100 end ip 192.168.0.200

Ip adres repeater 192.168.0.254 dhcp van 192.168.0.2 tot 192.168.0254 default gateway 192.168.0.1

Ik heb de router er tussen gezet om video beelden zonder lag te streamen naar mijn ps3.

Wat doe ik fout?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp

De Experiabox is ook router en je plaatst nu 2 routers achter elkaar.Je kunt beter een Wlan repeater gebruiken want die is a compatible met de Experiabox en b eenvoudig te configureren.

Ik gebruik de Experia box alleen nog maar als modem.
De router verzorgt dus het verkeer van mijn lokale netwerk.
De sitecomrouter is sneller waardoor ik lag vrij video kan streamen naar mijn PS3.
Ik heb wel degelijk een Wlan repeater van Siemens.
Ik wil dus het volgende realiseren Exparia box -Router-Wlan repeater van Siemens.
De repeater heeft gewerkt alleen toe zat de Sitecom router er niet tussen.
Volgens mij is het een ip adres probleem.

Niet alle systemen zijn met elkaar compatible.Als je de Experia-box "stom" hebt gemaakt(kun je nu nog wel bellen ?) en nu dus ook geen telefonie van KPN gebruikt,waarom gooi je hem er dan niet tussenuit en sluit je gewoon de sitecom direct aan op het internet.

Laatst bewerkt:
Ik ben wel verplicht om de Experia box van KPN te gebruiken omdat ik een abo internetplusbellen heb van KPN. Ondanks dat ik de Experia box dom heb gemaakt kan ik gewoon bellen. Ik kan de sitecom dus niet direct op het internet aansluiten plus het feit dat het alleen een router is.
De sitecom wil ik ertussen hebben omdat dan via mijn thuisnetwerk lag free video beelden kan streamen naar mijn PS3. De experiabox is niet snel genoeg en heeft te weinig bereik waardoor het streamen via mijn thuisnetwerk niet vloeiend verloopt.
Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat er uit komen.

Opgelost.
Het probleem zat zowel in de ip adressen alsmede in het aanmelden van de repeater in de router (mac adress invullen).
Ik heb er wel heel wat uurtjes in gestoken om dit probleem op te lossen maar uiteindelijk toch gelukt. En weer een ervaring rijker.
Bedankt voor jullie reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan