gimp

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.samberg

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2005
wie weet hoe je de nederlandse versie van gimp
kan installeren.
gimp is een open grafisch programma.

gezina bedankt voor de reactie op mijn gimpvraag.
maar ook na de tip hou ik nog steeds een engelstalige
versie van gimp.

Info verzameld uit artikelen op breekpunt.nl: In het Nederlands
Zoals je zult zien is De GIMP waar mogelijk in het Nederlands vertaald. Dit is gebeurd dankzij de inspanningen van Branko Collin. Hij verzorgt momenteel de Nederlandse vertalingen voor The GIMP. Intern werkt De GIMP wel in het Engels, maar aan de gebruiker wordt (afhankelijk van de geïnstalleerde Windows-versie) de juiste vertaling aangeboden. Gebruik je een Engels-talige versie van Windows, dan zul je De GIMP in het Engels krijgen. Gebruik je echter een Nederlands-talige Windows-versie dan wordt de vertaling van Branko dus geladen.

De GIMP op een andere taal instellen
De GIMP is in verschillende talen vertaald. Hierdoor kunnen veel mensen over de hele wereld De GIMP in hun eigen taal gebruiken (van het Nederlands tot het Hongaars). Ook is er een Nederlandse vertaling beschikbaar. De GIMP gebruikt standaard dezelfde taal als de Windows-versie.
Maar stel nou dat je een Engelse Windows-versie hebt en toch De GIMP in het Nederlands wilt gebruiken ? Gelukkig is ook dit mogelijk. Hiervoor moet je een environment-variabele (met de naam LANG) instellen met de taal van je keuze. Stel je wilt GIMP in het Duits gebruiken, dan vul je deze met de (van Deutsch). De codes die je kunt gebruiken vind je (bij GIMP 1.2.3) overigens onder de GIMP-directory in \lib\locale. In de nl-directory die je daar ziet staat de Nederlandse vertaling. In de de-directory de Duitse vertaling, enzovoorts.

Hoe in te stellen ?
Onder Windows 95/98: voeg de regel LANG=nl toe aan de Autoexec.bat
Onder Windows NT/2000/XP: je kunt een omgevingsvariabele toevoegen via het Systeem-configuratiescherm.

En verder: http://www.ossl.nl/modules/freecontent/index.php?id=17#section3

Dat is wat ik zo gauw kon vinden, mogelijk kunnen GIMP-gebruikers je nog verder op weg nog helpen.

Laatst bewerkt:
gezina, jouw antwoord heb ik zelf ook wel gelezen op internet.
ik heb ook wel een nederlandstalige windows XP, en toch na opnieuw installeren blijft gimp engelstalig op
mijn computer.
ra ra hoe kan dat?

gezina, na een aantal keren opnieuw heb ik mijn
probleem toch via jouw tip opgelost.

bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan