glasvezel en firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cheese

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2006
Berichten
32
bij ons thuis glasvezel van kpn geinstalleerd,
de monteur die de computer inrichtte zei, dat de firewall in de computer niet aan hoefde te staan, want dat zat al ingebouwd in het bijgeleverde modem,

ik heb er geen verstand van, maar vraag me af, klopt dit en is er extra protectie als firewall wel aangezet wordt? of werken bepaalde functies dan mischien niet meer?
 
In principe heeft hij gelijk maar is wel kort door de bocht.
Het is zo dat de hardware firewall van je router/modem je beschermd en het ingaande verkeer controleert. Helaas is het zo dat er ook op andere manieren malware op je PC kan komen. De hardware firewall controleert en waarschuwt niet bij uitgaand verkeer. Dit doet een goede software firewall wel..... die raad ik je dus ook aan. Ik kan je Comodo (gratis) aanbevelen !
 
hoezo comodo? is de standaard firewall in windows xp (is ook software) dan niet goed? en krijg ik dan niet om de haverklap popupmenuutjes die me waarschuwen voor dingen waarvan ik toch niet weet of ik ja of nee moet zeggen?

en waar een veilige link naar comodo?



Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Windows Firewall is lang niet zo goed als die van Comodo met hetzelfde argument namelijk het uitgaande verkeer. Wat betreft de meldingen. Deze zal je alleen in het begin krijgen. Je moet de Firewall leren welke programma's wel of niet een uitgaande connectie mogen maken. Je kan deze keuze laten onthouden waarna het aantal meldingen af zal nemen en je alleen nog een melding krijgt bij een nieuw geïnstalleerd programma en indien deze een uitgaande connectie nodig heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan