Glasvezel in almere

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
2.120
Hallo allemaal.

Sinds afgelopen week is het mogelijk dat ik op mijn huisadres glasvezel kan nemen in Almere.
Ik twijfel of ik het zou doen.
Kwa kosten maakt het niet uit want de pakketten die ik nu heb (telefonie, tv van upc met digitaal paket en een adsl abbo) ben ik maandelijks ook rond de €70,0 kwijt.

Als ik het doe dan ligt mijn voorkeur bij het brons pakket. (€65,-)

eigenlijk ben ik nieuwsgierig of glasvezel stabiel is en of ik veel problemen kan verwachten zodat ik misschien beter even kan wachten totdat de kinderziektes er uit zijn.
Wat is jullie mening hierover?

Alvast bedankt
 
Voor de kosten hoef je het niet te doen inderdaad. Dit zal niet snel goedkoper worden. Die draad moet eerst terug verdient worden en marketing technisch zullen ze kiezen voor een prijsstelling rond de huidige tarieven van andere aanbieders (kabel/dsl).

De techniek van glasvezel is al vele jaren oud en stabiel. Of dit ook voor jou zal gelden zal niet zozeer afhangen van de glasvezel techniek, maar meer van hoe de provider e.e.a. implementeert.
 
Hoi, bedankt voor je reactie.
Almeernet (lees kpn) is de (verlopige) verkoper van het glasvezel in Almere.
Opzich heb ik daar wel vertrouwen in.
 
Bij die brons pakket ga je wel van je huidige adsl van 20 mb (wat je waarschijnlijk toch niet haalt) naar 30mb download (waarvan word gezegt dat die gegarandeerd is)
Tevens krijg je behalve de 50 tv zenders ook de gratis harddisk recorder erbij voor 100 uur opnemen, is toch ook leuk.
Bellen blijft hetzelfde.
Ik weet niet wat je voor tv abbo nu hebt maar de vraag bij glasvezel is eigenlijk of het mogenlijk is om meerdere tv's erop aan te sluiten of dat je daar extra voor moet betalen.
 
Bij die brons pakket ga je wel van je huidige adsl van 20 mb (wat je waarschijnlijk toch niet haalt) naar 30mb download (waarvan word gezegt dat die gegarandeerd is)
Tevens krijg je behalve de 50 tv zenders ook de gratis harddisk recorder erbij voor 100 uur opnemen, is toch ook leuk.
Bellen blijft hetzelfde.
Ik weet niet wat je voor tv abbo nu hebt maar de vraag bij glasvezel is eigenlijk of het mogenlijk is om meerdere tv's erop aan te sluiten of dat je daar extra voor moet betalen.

Hoi,

Mijn adsl snelheid van 20mb haal ik inderdaad niet. Ik haal 17mb binnen (is ook niet slecht)
Mijn tv abbo bij upc is €3.99. (het goedkoopste digitale pakket) Maar je moet wel de annologe abbo erbij nemen.

Bij glasvezel schijnt inderdaad de 30mb gegarandeerd te worden (ben benieuwd of dat werkelijk is)
En ik heb dan ook nog veel meer tv zenders en een klein aantal hd zenders.

Alleen lees ik op div. forums dat de experiabox dikke **** is.
Dat is dan ook het enigste waar ik tegen aan hik om op glasvezel over te stappen.
 
Ik woon ook in almere met het vooruitzicht op de glasvezel was ik de laatste keer overgestapt naar alice omdat je die per maand kan opzeggen.
De glasvezel ligt net en kpn heeft de eerste rechten.
Ik denk dat ik even dit jaar afwact tot er nieuwe aanbiedingen van andere providers komen.
Ik weet dat alice en xs4all ook glasvezel aanbieden in andere steden.
Dus dit jaar heeft kpn nog geen concurentie maar dat zal gaan veranderen en dan zal er (hopenlijk) een prijzen oorlog komen.
Overigens voordat ze het gingen aanleggen kregen we info waar ook snelheden tot 120mb instond en dat word nu nog niet aangeboden,,,,,,,?
Als men oudere compuers heeft moet men zoiezo niet overgaan op die snelheden want dat kan de omputer/hardeschijf toch niet aan en dan krijg je weer de eende flessenhals problemen,, meer data dan kan worden weggeschreven.
 
Hallo allemaal.

Sinds afgelopen week is het mogelijk dat ik op mijn huisadres glasvezel kan nemen in Almere.
Ik twijfel of ik het zou doen.
Kwa kosten maakt het niet uit want de pakketten die ik nu heb (telefonie, tv van upc met digitaal paket en een adsl abbo) ben ik maandelijks ook rond de €70,0 kwijt.

Als ik het doe dan ligt mijn voorkeur bij het brons pakket. (€65,-)

eigenlijk ben ik nieuwsgierig of glasvezel stabiel is en of ik veel problemen kan verwachten zodat ik misschien beter even kan wachten totdat de kinderziektes er uit zijn.
Wat is jullie mening hierover?

Alvast bedankt

Vraagje Goldvinger: waarom heb je zowel UPC als ADSL .... ?????
 
UPC voor radio televisie
ADSL (telfort) voor internet

Aha ... tja, was maar een 'vraagje'.
Heb zelf een drie-in-één pakket van UPC en dat lijkt me toch altijd voordeliger.
Ik ga overigens volgend jaar ook over op XMS-net (glasvezel): sneller én voordeliger.
Glasvezel werkt hier nu stabiel, maar er zijn heel veel startproblemen geweest.
Ik heb een broertje in Amersfoort (Vathorst) die ook een aantal jaren heeft gewacht met glasvezel vanwege grote startproblemen.
Denk dus dat je het advies WhisperTT serieus moet nemen en ik zou voorlopig eerst de ervaringen van anderen die wél zijn overgestapt even aankijken!!!
 
Aha ... tja, was maar een 'vraagje'.
Heb zelf een drie-in-één pakket van UPC en dat lijkt me toch altijd voordeliger.
Ik ga overigens volgend jaar ook over op XMS-net (glasvezel): sneller én voordeliger.
Glasvezel werkt hier nu stabiel, maar er zijn heel veel startproblemen geweest.
Ik heb een broertje in Amersfoort (Vathorst) die ook een aantal jaren heeft gewacht met glasvezel vanwege grote startproblemen.
Denk dus dat je het advies WhisperTT serieus moet nemen en ik zou voorlopig eerst de ervaringen van anderen die wél zijn overgestapt even aankijken!!!


Ik heb eeb collega die in vathorst woont.
Hij heeft ook glasvezel en die zei dat de digitale televisie heel slecht was.
Ik heb echter in almere gekeken in het huis van de toekomst en daat was het echt een schilderij waar je naar aan het kijken was.
Ik heb dus dikke twijfel:rolleyes:
Ik hoop nog een reactie van iemand uit almere te krijgen die glasvezel heeft zodat die mij kan vertellen wat zijn evaringen zijn met glasvezel
 
Er is nu een tweede aanbieder voor glasvezel in almere en wel online.
Een beetje forum over glasvezel in almere kun je hier lezen, en zoals ik het zie komt iemand met een 50mb pakket (zilver) ook maar tot 44,15 mb.
 
Er is nu een tweede aanbieder voor glasvezel in almere en wel online.
Een beetje forum over glasvezel in almere kun je hier lezen, en zoals ik het zie komt iemand met een 50mb pakket (zilver) ook maar tot 44,15 mb.

Dat is eigenlijk best wel vreemd dat de snelheid van 50MB niet gehaald wordt.
Mij is namelijk gezegt dat het gegarandeerde snelheid is. Vooral ook omdat je geen last hebt van andere gebruikers die op dezelfde lijn zitten.
Mij is gezegt dat 30MB ook daadwerkelijk 30MB is.
Maarja, zeggen is wat anders dan ook daad werkelijk doen natuurlijk
 
Er is nu een tweede aanbieder voor glasvezel in almere en wel online.
Een beetje forum over glasvezel in almere kun je hier lezen, en zoals ik het zie komt iemand met een 50mb pakket (zilver) ook maar tot 44,15 mb.

Ik heb sinds 2 dagen ook glasvezel Pakketje Zilver. Werkt allemaal echt top ipv kabels hebben wij het via stopt contact gedaan maar volgens mij word hij daar van ietsje trager aangezien wij hier max. 30 mb hebben gehaald. Nee ik ben niet zo een zeikerd die meteen gaat beginnen dat KPN niet deugt, zeker niet. Het is wel jammer dat het er nog zo een eind vandaan niet maar ik ga er ook niet zo mega moeilijk over doen.

Bedenk je ook dat de kwaliteit van je spullen nu ook wel hoog moet zijn wil je echt van je snelheid kunnen genieten. Als je ben wezen besparen op de kwaliteit van je kabels en routers etc ga je ook snelheid verliezen. Vergeet ook niet dat je tv ook via het glas binnen komt dus ook lichtjes een beetje van je bandbreedte inpikt als die aanstaat.

En jullie halen dan nog dik 43 mb waar ik soms net 30mb haal. (volgens mij ligt dat aan de verbinding via het stroom net ook.. Ga ik is uitproberen als ik tijd heb)
 
Hi
eigelijk durf ik niet naar gelasvezel te overstapen , want bij adsl van kpn haal ik niet meer dan 8 Mb:shocked:
ik weet niet of bij gelasvezel kan ik meer dan 20 Mb halen.
eigelijk central is het ook dicht bij mij huis ( 2 Km ).
en andere ding vraagje van die mensen dat gelasvezel heeft Download is oke 30 Mb maar upload ?????
en porten als adsl zijn dicht? ( 80 ,8080 , ...... )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan