Glasvezel naar Lan kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

luc0s

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2013
Goede dag,

Ik wil graag een directe verbinding van glazvezel naar lan kabel maken. Bestaat hiervoor een koppelstuk. De meneer die de glasvezel kabel heeft geïnstalleerd zei dat je het bij een computer winkel kon krijgen alleen die winkelbediende wist van kant noch wal. Dus de vraag is.. Bestaat het of moet het via een modem?

Gr.

Luc0s

Hoi,

Misschien een beetje duur maar hij is er maar mag ik vragen uit welk oogpunt je dit wil neem aan dat als je glasvezelaansluitig hebt ook een bijbehorende router hebt.

PS welkom op Helpmij.nl

Laatst bewerkt:
bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb nu een abbo van ziggo met 120mbit/s en (op dit moment) goed genoeg voor mij.
Die mensen van Reggae fiber (t glasvezel bedrijf) heeft vandaag een kastje geïnstalleerd waar alleen de uiteindes van de kabels vast tegen de muur zitten. De grijze en blauwe uiteinde En wanneer je een abbo bij reggae fiber aansluit dan komen ze je een modem daarop plaatsen. Maar die jongen zei je hebt ook een koppelstukje wat je op die grijze en blauwe zet. En dan heb je een constante verbinding, zonder dat je last hebt van je buren die downloaden.

Van je buren heb je toch geen last met glasvezel. Je hebt een eigen "oprit" zeg maar.....is geen kabel hè. Overigens staat het modem los van heel je verhaal.....

nee maar als je via de ethernet internet hebt kun je last hebben wanneer je straatgenoten veel downloaden. En daar had ik t over :P

Hoi,

Daar zou je geen last van hebben al geen router gebruikt dat zal dan met het draadloze te maken hebben dat zou bij jou de snelheid kunnen beïnvloeden (Intern dan) maar met kabel heb je daar ook geen last van .

Okay, dan is dat ook de wereld uit. Even nog een vraag over dat "koppelstuk" zou het uberhaupt bestaan want zover ik weet kun je een "kabel" die licht signalen doorstuurt niet combineren met een kabel die elektrische signalen doorstuurt. (verder nog een vraag... Modag... woon jij in Echt ? )

Echt wel jij woont ook in Limburg gezien de glasvezel leverancier.
en ja ze bestaan omvormers utp naar glasvezel zie eerste bericht

Laatst bewerkt:
hmm.. nja die is me wat te duur voor dat grapje want ik meende dat het ook met een passief koppelstuk ging maargoed, weer wat geleerd vandaag .. ik woon ook in echt vandaar

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan