gleuf in tv

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar kan je een Ci + module in doen om zo in plaats van een decoder te gebruiken bijvoorbeeld digitale TV van Ziggo ( om er maar één te noemen) te ontvangen.....

Volgens mij is het mgoelijk voorde kaarten die je kan kopen bij Kanala digitaal OID.
wat voor merk en type TV is het?
Misschien staat er een nederlandse gebruiksaanwijzing op Google ;)
goodluck!

Wat is precies een + module en wat kan ik ermee?.
Ik ben wel van België,maakt dat verschil met wat u voorstelt over Ziggo etc.....
TV , is TCL 19c15h ,en heb op google er nog niets over gevonden.
Overigengs heb ik over de handleiding hier onlangs nog een vraag gesteld.

Kijk nou eens op de link die ik gaf van Ziggo.
Dat is maar een voorbeeld, vrijwel alle digitale TV aanbieders bieden zo'n module aan !
Die steek je dus in die sleuf en je kan digitale TV ontvangen !
Valt verder niet veel aan uit te leggen......

@janwitloof : ik vind die opening wat aan de erg forse kant voor een + module.
Zo'n module vervangt je digitale ontvanger. M.a.w. als je nu digitale TV kijkt middels een ontvanger dan kan je de ontvanger naar zolder brengen en de insteekkaart die NU in de digitale ontvanger zit, in de + module stoppen en de module + insteekkaart steek je rechtstreeks in je TV, maar zoals ik al schreef, ik geloof vooralsnog niet dat die opening er een is voor een + module.

Daarnaast, als dit 'm is, dan schat ik in dat je niet echt een handleiding nodig hebt. De specs zijn zodanig 'simpel' dat behoudens een antenne in het achterwerk van de TV doen, je niet zo gek veel technische mogelijkheden hebt. De TV is diplomatiek gezegd een beetje 'simpel' van uitvoering.

Als je de specs bekijkt van het kastje in de link die ik plaatste dan kan je daar lezen dat de module niet aanwezig is..................... m.a.w. áls jouw kijkdoos dezelfde is als die ik linkte dan is die uitsparing zeer zeker niet voor de + module.

Laatst bewerkt:
@ gast0225, het staat er zelfs naast !
Common Interface oftewel een CI dus.....
Het is er echt eentje hoor !!
Foto van dichtbij vertekend een beetje..... slot is niet zo groot hoor !

Of heb je CI en CI + !!??
Dan heb ik het even mis.....dan mijn excuses !!

Laatst bewerkt:
Ik weet 't, ik weet 't (daarom snap ik het ook niet : Common Interface is idd. de 'lange' versie`van CI en het verschil tussen CI en CI+ is m.i. alleen een firmwareupdate en niet een hardwarematig verschil.) Als je daarentegen de specs van het nummer in de link die ik plaatste bekijkt, dan ........................ oftewel, ik :confused: zijn.....

Laatst bewerkt:
Als u zegt de tv is een beetje simpel, dan heeft u natuurlijk gelijk (wie ben ik om u tegen
te spreken).Maar de bedoeling was een kleine simpele (geen rolls-royce)in de keuken
te zetten zodat moeder de vrouw ook tijdens ook eens kon meekijken.
Wat dat betreft ,weet ik niet wat dat alles te maken heeft met de gleuf.
Ik vroeg alleen voorwat deze dient enz.
En krijg antwoord wat voor een onbenullig ding ik heb gekocht.

Ik weet 't, ik weet 't (daarom snap ik het ook niet : Common Interface is idd. de 'lange' versie`van CI en het verschil tussen CI en CI+ is m.i. alleen een firmwareupdate en niet een hardwarematig verschil.) Als je daarentegen de specs van het nummer in de link die ik plaatste bekijkt, dan ........................ oftewel, ik :confused: zijn.....

Zo dacht ik ook eigenlijk maar de foto is duidelijk en er zit echt een CI sleuf in, dat kan niet anders. Dan ga ik liever op de foto af dan een vergelijkings site eigenlijk, wat jij ? :p

Verder ben ik het niet met je eens Jan want gast0225 zegt alleen dat het een simpele TV is en wat is daar mis mee !!??
Het woord onbenullig kom ik niet tegen......

Hoe dan ook, linksom of rechtsom er zit duidelijk een CI sleuf in en daar kan dus zo'n kaart in !!

Laatst bewerkt:
Hm, da's niet de bedoeling van mijn opmerking! Ik bedoel dat je voor een TV die weinig 'features' heeft geen handleiding nodig hebt, toch? Antenne erin, aanzetten, menuknop gebruiken en zenders laten zoeken. Veel méér kan dit model TV niet, dát bedoelde ik met mijn opmerking:
geen netwerk mogelijkheden (dus hoef je geen netwerk in te stellen)
geen LAN aansluiting
geen buildin DVD of BR speler
geen etc. etc. alleen een kijkdoos zonder veel extra mogelijkheden. Eigenlijk precies waarvoor je 'm gekocht hebt. Als er idd. een CI of CI+ insteek aanwezig is (en laat ik wat dat betreft dan maar even uitgaan van wél aanwezig) dan verwijs ik naar mijn eerdere posting v.w.b. digitale ontvanger versus CI(+) insteekmodule in TV.

Hoe kijk je op je 'hoofd' TV nu televisie :
satelliet?
kabel analoog?
kabel digitaal?
anders?

[edit] ALS je de antenne erin doet en zenders laat zoeken en het ding is gereed en je krijgt een foutmelding en / of geen beeld, dan weet je gelijk waar die opening voor is : om een provider insteekkaart in te doen. Dat hoeft niet persé, je mag de TV ook op een digitale ontvanger aansluiten waar je dan het provider insteekkaartje indoet. [end edit]

Laatst bewerkt:
kabel analoog,er is hier nog geen digitale voorhanden(das verschieten zeker)maar het
is zo.

Dan kan je die gleuf vergeten. Alleen de coaxstekker in het achterwerk van de TV doen en je hebt beeld!
Komt er ooit digitaal aanbod middels de kabel dan weet je nu dat je 2 opties hebt : extern digitaal kastje of simpelweg een CI+ module kopen (kost momenteel ongeveer € 70.,--)

Ik vind het best wel uitgebreid zoals Wiki het beschrijft, maar ook wel een beetje ingewikkeld. Het is allemaal vrij simpel:

digitale TV kijk je óf met een losse digitale ontvanger, óf met een insteekkaart in de TV. Da's even CI(+) in 1 zin beschreven.

Ben ondertussen aan kijken en er zou ook TV Vlaanderen op kunnen ??.

Geen idee, dat zou je moeten opzoeken in de kanalenlijst van je kabelprovider.

Heb hier de CI+ Module van UPC, en die past precies in dat slot als op de foto in de eerste posting, en moet zeggen, het is een verademing! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan