Globalroot\systemroot\system32

• Onderwerp starter Onderwerp starter HC4L
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HC4L

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Hey, ik heb dringende hulp nodig met wat ik denk een virus of spyware.
een paar dagen geleden merkte ik dat myn norton 360 niet meer scande, alle functies werken perfect, behalve de belangrykste, virus & spyware scans.
het was niet dringend dat ik scande dus ik sluitte mn pc gwoon af.
Sindsdien (2/3 dagen) als ik mn pc opstart kryg ik 10/15 errors, dus 1tje voor elk bestand/applicatie die geopend word.
alles werkt nog & ik kan elk programma & bestand nog openen maar overal komt die error by, als ik hem wegklik opent het bestand/programma gewoon.
zelfs by m'n screensaver (Ribbons.scr) komt de error..
het vervelendste is misschien nog wel dat ik in bepaalde systeemmappe geen toegang meer heb, o.a. documents & settings, application data, cookies, local settings,... hoewel ik administrator ben van de pc.

de error zegt elke keer dit:

"bestand/programma naam" - Ongeldige installatiekopie
globalroot\systemroot\system32\SKYNETxhcurtfe.dll is niet geschikt voor Windows of het bevat een fout.
probeer het programma opnieuw te installeren met behulp van de oorspronkelyke installatiemedia of neem contact op met de systeembeheerder of softwareleverancier voor ondersteuning.

ik heb niets geinstalleerd of gedownload voor dit begon & systeemherstel helpt ook niet.
als ik zoek naar globalroot of SKYNETxhcurtfe.dll met windows vind ik geen zoekresultaten.
met google heb ik gelykaardige problemen gevonden met globalroot maar niets met SKYNETxhcurtfe.dll & op de norton forums vond ik ook niets nuttig.

ik hoop dat jullie kunnen helpen.

met Malwarebytes' anti-malware kan ik wel scannen maar het vind niets..

Wat ik net heb opgemerkt is dat er ook opeens overal onenote(windows notitieblok) bestanden opduiken, zonder inhoud, met de naam OneNote-inhoudsopgave.onetoc2
ik gebruik het programma NOOIT, nu net is de 1e keer dat ik het opendoe & dat was om dat bestand te bekyken..
ik zag het net staan toen ik een map opende & ben er naar gaan zoeken, het stond in 4 mappen die ik byna dagelyks gebruik.
ik kan ze gewoon verwyderen maar waarom zyn ze er in de 1e plaats?

in de map system32 vind k nerges een map of bestand met naam SKYNETxhcurtfe.dll

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo HC4L. Welkom op Helpmij.nl

Ik heb je vraag verplaatst naar de juiste sectie.

ik startte net m'n pc op & kreeg die errors niet meer.
maar toen ik firefox wou openen om op dit forum te kijken of iemand al gereageerd had startte hy niet op.
ctr+alt+del werkt ook niet meer & mn taakbalk reageert ook nergens meer op
ik kan nog wel in mappen gaan, maar geen toepassingen openen.
na overal wat te hebben geklikt kreeg ik opeens zwart scherm met alleen nog mn muis te zien.
dus heb ik 'm dmv de opstartknop moeten uitzetten.
nu staat hy weer aan in veilige modus maar ik ben een volledige noob op dit vlak & heb dus geen idee wat ik moet doen..
ik zit nu op mn oudere pc die er vlak naast staat, kan echt niemand helpen?..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan