Gloednieuwe Acer Aspire E571 start niet op: help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Newbie01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Vandeweek hebben we een nieuwe desktop pc gekocht: een mooie snelle Acer Aspire E571. Nu hebben het we apparaat op z'n plek gezet, monitor, muis en toetsenbord geinstalleerd ... maar blijft hij hangen in het opstarten. Hij lijkt de eerste opstartroutines (BIOS etc) allemaal goed te doorlopen, maar blijft dan "stilstaan" bij een scherm "Acer eRecovery Management". Deze titel staat twee keer in het scher, er staat een mooi plaatje met een cd-romspeler en schijfje en een lichtblauwe streep op het scherm. Maar we kunnen hier niet verder: geen knoppen om op te klikken, geen ok- of uit-mogelijkheden.

Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn en hoe we dit kunnen oplossen?

Bij voorbaat dank voor alle reacties!

Ik zou persoonlijk even contact opnemen met de helpdesk, of terug gaan naar de winkel.
Dit lijkt me niet gezond. Wat zegt de handleiding overigens over het in gebruikname van het systeem?

Dank voor je reactie. Het gekke is dat de handleiding die bij de pc geleverd is vooral bestaat uit aanwijzingen over welke stekker je in welk contactje moet stoppen. Over softwarematige zaken en hoe het installatieproces in zijn werk gaat is geen informatie bijgeleverd. Wel een DVD'tje, maar we zien daar (via onze oude pc) geen bestanden op staan. Of we die disk nu bij het opstarten in de drive doen of niet, het opstartproces blijft hetzelfde en eindigt dus in dat blauwe eRecovery-scherm.

Balen, heb je net zoiets kostbaars aangeschaft, kun je er niet mee aan de slag. En de helpdesk is ook pas weer maandag te bereiken ...

Zijn er wellicht anderen die een idee hebben of tips hebben over wat we zouden kunnen uitproberen?

Is het niet zo dat die DVD een lege DVD-r is die je er moet instoppen zodat het "Acer eRecovery Management" een backup kan maken van het systeem?

Dank voor het meedenken allemaal!
- mijn verwachting is inderdaad ook dat de DVD een lege DVD is tbv de installatie (maar dat kan ik nergens terugvinden, noch op de Acer-site, noch in de bijgeleverde - schaarse - documenten)
- de Acer Aspire E571 zou een pc zijn met Windows Vista daar al op geinstalleerd (het is nl een nieuwe configuratie helemaal afgestemd op Vista): dan zou ik toch zelf geen upgrade moeten hoeven doen? NB De sticker van Windows Vista staat op de voorkant van de kast

Nou: to be continued, morgen gaan we weer verder puzzelen

ALT+F10 in toetsten = recovery

En van nul herbeginnen

acer 3692 heb ik, had ook eerst problemen dan dit gedaan en t'was weer in orde.

Die acer heft een apparte tweede back-up schijf ingebouwd als ik me niet vergis.

Acer helpdesk gebeld

Net even met Acer gebeld en morgen wordt de kast ter reparatie opgehaald. Fout kan verschillende oorzaken hebben volgens Acer (geheugen fout, processor fout, etc.). Als het goed is hebben we onze pc met 5 á 7 dagen weer terug (of een andere).

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Net even met Acer gebeld en morgen wordt de kast ter reparatie opgehaald. Fout kan verschillende oorzaken hebben volgens Acer (geheugen fout, processor fout, etc.). Als het goed is hebben we onze pc met 5 á 7 dagen weer terug (of een andere).

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Dit was mijn probleem met m'n acer :

RTHDCPL.EXE ongeldig verplaatsing van systeem DLL bestand :

Systeem DLL bestand USER 32 is verplaats in het geheugen. De toepassing zal niet goed werken.
De verplaatsing was nodig omdat DLL-bestan C:\WINDOWS\systeem32\HHCTRL.OCX een adres bereik in beslag nam dat was gereserveerd voor systeem-DLL-bestanden van windows.
Neem contact op met de leverancier van het DLL bestand voor een neuwe versie.

En dit was de oplossing die harry snor me gaf op dit forum ;

: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=290957

Was in enkele sec. opgelost.

Laatst bewerkt:
Zulke berichten hier zijn goed voor het moreel:D
Bedankt!

Heb hier nog een bericht:confused die ik telkens krijg als ik een attachement bij m'n mail wil openenen.

koppelingen instellen via configuratiescherm, want er is geen "programma aan het opgegeven bestand gekoppeld" !

heb zitten zoeken in configuratie scherm......

Ik kan dus geen pps. bekijken of een powerpoint voorstelling enz.......filmpjes gaan wel.

Hoe moet ik dit activeren, ?!

onder netwerk centrum stonden deze zaken op die manier ingesteld, maar denk dat dit geen rol speelt.

openbare mappen delen = uitgeschakeld
media delen = uitgeschakeld

Om wat voor mail programma gaat het?
Kun je wel gewoon pps-bestanden openen? Heb je powerpoint wel geïnstalleerd?
Zo niet, download dan eens de PowerPoint viewer, dan moet het zo-ie-zo lukken.

Ps. je vraag zal later gesplitst worden van dit topic, deze staat reeds op opgelost, en het is niet de bedoeling om een vraag in een vraag te plaatsen.

Om wat voor mail programma gaat het?
Kun je wel gewoon pps-bestanden openen? Heb je powerpoint wel geïnstalleerd?
Zo niet, download dan eens de PowerPoint viewer, dan moet het zo-ie-zo lukken.

Ps. je vraag zal later gesplitst worden van dit topic, deze staat reeds op opgelost, en het is niet de bedoeling om een vraag in een vraag te plaatsen.

Dit probleem heb ik op m'n vista en nieuwe laptop XP !

DOC. bestanden krijg ik ook niet open.

Voor het openen van doc-bestanden heb je Microsoft Word nodig, ik weet niet of je het office pakket op je pc geïnstalleerd hebt?
Verder is dit topic inmiddels opgelost, dus lijkt het mij beter om zelf even een topic over je probleem te openen, mocht je er niet uit komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan