Gmail box is vol

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lowa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hi ik krijg bericht dat mijn Gmail box vol is met data en foto's van 15GB maar ik heb niet veel berichten in mijn box. Mijn vraag is nu zijn deze foto's en films ook gekoppeld aan mijn email op hotmail, live.nl en mijn mobiel? Want op mijn mobiel heb ik niet zoveel data zie bijlage. Dus waar zijn al deze data? De afbeelding met 5,25GB aan video's is van mijn mobiel.Screenshot_20240616_150155_Gmail.jpgScreenshot_20240616_150308_Gmail.jpgScreenshot_20240616_093649_Settings.jpg

Bijlagen

• Screenshot_20240616_143146_Gmail.jpg
    Screenshot_20240616_143146_Gmail.jpg
    148,3 KB · Weergaven: 9
Die plaatjes mag je de volgende keer best wat kleiner maken; ik heb de iPad bij de buren voor het raam moeten zetten om de tekst normaal te kunnen lezen :).
GMail is een online mail cliënt, dus wil je weten hoeveel data je daar hebt staan, dan zou ik inloggen via een webbrowser. Hotmail en Live.nl zijn volgens mij nu hetzelfde, namelijk beiden van Microsoft. Hooguit met een andere naam (vanwege de historie). En die data staat bij Microsoft, niet bij Gmail. Dus check je Gmail via een browser, en maak daar eventueel wat bestanden leeg. En vergeet je prullenbak niet :).

Okay. Hartelijk bedankt voor je tips. Maar gmail had ik al zoveel mogelijk opgeruimd. Dan zal waarschijnlijk mijn hotmail box of live.nl. vol zitten. En als ik nu een nieuwe email bij gmail neem. Dan krijg ik toch een lege box? of blijft het toch gekoppeld aan mijn andere email adressen?

Er staat bijna 15GB aan foto's in je Google Account. Daar zit dus het probleem. Ofwel je zult wat foto's moeten verplaatsen of ruimte bijkopen.

Of je hebt heel veel berichten in de prullenbak staan, of elders. Kijk hier eens, gmail in je browser. Screenshot als voorbeeld.
Dit zit aan de linkerkant als je inlogt bij GMail in je browser.

Bijlagen

• Screenshot 2024-06-17 at 12-14-50 Inbox (29) - dierentolkangela@gmail.com - Gmail.png
    Screenshot 2024-06-17 at 12-14-50 Inbox (29) - dierentolkangela@gmail.com - Gmail.png
    55,6 KB · Weergaven: 2
Okay. Hartelijk bedankt voor je tips. Maar gmail had ik al zoveel mogelijk opgeruimd. Dan zal waarschijnlijk mijn hotmail box of live.nl. vol zitten. En als ik nu een nieuwe email bij gmail neem. Dan krijg ik toch een lege box? of blijft het toch gekoppeld aan mijn andere email adressen?
Hotmail en Live zijn van Microsoft, en niet van Google die Gmail heeft. Je kan daar opschonen wat je wilt, maar je Google-opslagruimte wordt er niet leger van.

Ik merkte pas geleden ook dat er opeens meer ruimte in mijn Gmail verbruikt werd, en dat had te maken met de backups van WhatsApp die tegenwoordig ook onder dat limiet vallen. Voorheen was dat nog niet zo. Nu dus wel. maar bij jouw zijn het duidelijk de foto's. Mogelijk sla je ze automatisch op de in de cloud?

Die plaatjes mag je de volgende keer best wat kleiner maken; ik heb de iPad bij de buren voor het raam moeten zetten om de tekst normaal te kunnen lezen :).
Geen last hiervan op mijn tablet, telefoon of computer. Verder had je dit wel via PM kunnen regelen met de topicstarter. Dan blijft het topic nog ene beetje on-topic.

Of je hebt heel veel berichten in de prullenbak staan, of elders. Kijk hier eens, gmail in je browser. Screenshot als voorbeeld.
Dit zit aan de linkerkant als je inlogt bij GMail in je browser.
Nee prullenbak is leeg

Hotmail en Live zijn van Microsoft, en niet van Google die Gmail heeft. Je kan daar opschonen wat je wilt, maar je Google-opslagruimte wordt er niet leger van.

Ik merkte pas geleden ook dat er opeens meer ruimte in mijn Gmail verbruikt werd, en dat had te maken met de backups van WhatsApp die tegenwoordig ook onder dat limiet vallen. Voorheen was dat nog niet zo. Nu dus wel. maar bij jouw zijn het duidelijk de foto's. Mogelijk sla je ze automatisch op de in de cloud?
Ik weet niet of die foto's automatisch worden opgeslagen in de cloud. Ik kan dat niet controleren op mijn mobiel

@Lowa Kijk eens naar je Google Drive naar de opslag van je foto's. Ik vermoed dat alle foto's die je maakt, dat die automatisch naar de Google Drive Cloud worden gekopiëerd. De oplossing is om een betaald abonnement te nemen voor uitbreiding van je opslag, of wat foto's daaruit te verwijderen en deze lokaal op te slaan.

Zelf bewaar ik enkel de foto's op mijn telefoon van tot een jaar oud. Dan gaan ze vaak snel weer mijn lokale archief thuis in.

De eenvoudigste oplossing: geen clouddiensten gebruiken. Wordt je Pc ook nog eens sneller van.

De eenvoudigste oplossing: geen clouddiensten gebruiken. Wordt je Pc ook nog eens sneller van.
Leg uit, als iemand het gebruikt voor smartphones?

Je kunt álle (backup) (G-MAIL) instellingen controleren op je mobiel:
Ga naar Instellingen--google-Backup-Backup beheren
Bij de details kun je zelfs per app selecteren waar een (automatische) back-up van moet/kan worden gemaakt !

Als je van tijd tot tijd de foto's en/of films van je smartphone naar je PC haalt heb je ook voor opslag bij smartphone gebruik geen clouddienst nodig.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Aan de ene kant is een clouddienst best wel handig. Stel dat je schijf thuis crasht, dan staan jouw foto's nog in de cloud.

Maar eigenlijk moet je altijd de 1-2-3 regel voor backups maken hanteren.

Ik ga er automatisch vanuit dat iedereen een backup maakt van zijn gegevens naar een externe HD/SSD, ook als u de cloud gebruikt.
Elke clouddienst zegt nadrukkelijk dat ze geen backup zijn.
Dus als u verstandig bent: eens per week een (incrementele)backup van de gegevens en een volledige backup van het systeem.

Zover ik kan zien is jouw hele opslag gevuld met foto's
Ga er van uit dat jouw telefoon android is, dus elke foto die je maakt komt in de map foto's van jouw drive.
Ik ben bang dat je originele versie van foto's gebruikt. Zie:https://photos.google.com/settings
opslag foto's.jpg
Realiseer je dus dat Google Drive niet alleen je mail bevat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan