Gmail en DNS-records

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onduidelijke vraag (en onduidelijke bijlage): Heb je je eigen maildomein bij Google gehost? Dus niet op een eigen server? Of gebruik je Postini (ook van Google) om je mail eerst te laten filteren op spam/virussen/etc. voordat het op je eigen mailserver wordt afgeleverd?
En hoe ben je aan dat lijstje met Google MX records gekomen? Geef even een link naar waar dat opgesomd staat bij Google.

Tijs.

Ok, ik heb even nagekeken, en je MX records zouden goed moeten staan (indien maildomein gehost bij Gmail/Google).
Wat heb je getest m.b.t. versturen van mail naar je maildomein? En welke (fout-)meldingen kwamen daarbij naar boven?

Je merkt dat we weinig informatie hebben om mee te werken omdat je van alles niet vermeld hebt (zoals het e-mail domein zelf, (fout-)meldingen etc.)

Wat me in ieder geval opvalt is dat je geen SPF-record in je DNS hebt. Ik weet niet of Gmail/Google dat verplicht stelt als je maildomeinen bij hen host.

Tijs.

Allereerst excuses voor het ontbreken van informatie.
Het gaat om het domein samendienen.nl. De mail van dit domein hebben we nooit gebruikt. De websites staan op onze lokale webserver. De oude instellingen waren dat ALLES naar onze webserver verwees.

De bedoeling is dat we de mail wel gaan gebruiken. De websites blijven op onze server ("<hidden IP-adres>").

Via Google Apps heb ik het domein aangemeld, maar er komt geen mail binnen (niet op http://google.com/mail en niet in mijn lokale mailclient).

Omdat de websites op de lokale webserver blijven staan, zijn de discutabele DNS-records wellicht de laatste 3 regels. Is wellicht een van deze drie overbodig?

Het lijstje van de huidige records is afkomstig van mijn servicepagina van Solcon.

Van Google heb ik geen opdracht/aanwijzingen gekregen om SPF-records toe te voegen. Ik moet me nog verder in die materie verdiepen.

Hopelijk heb ik zo voldoende aanvullende informatie gegeven.

Ik mis de (fout-)meldingen als vanaf een ander maildomein (bijv. hotmail.com of live.com of iets dergelijks) er mail wordt verstuurd naar dat samendienen.nl maildomein.

Tijs.

Als ik vanuit de mailclient een mail stuur naar info@, krijg ik geen mail terug met een foutmelding, dus dat mailtje zou moeten aankomen..., maar doet dat niet.

Ik heb een test-mail gestuurd vanuit het zvh.nl maildomein.
Dat werd bij verzending idd niet geweigerd. Kijk maar even of de mail ook aangekomen is. Indien aangekomen graag even een repy geven dat het in orde was.
Kwam de mail niet aan, dan zou ik contact gaan nemen met Gmail/Google, want de constructie had (indien vanaf de Gmail/Google kant goed ingesteld) gewoon goed moeten werken.

Tijs.

Beste Tijs,
Ik ben nogmaals naar het beheerscherm van Google Apps gegaan. Daar bleek dat ik nog 1 stap moest doorlopen. Nu komen zowel mijn eerder verzonden mail als jouw testmail aan.
Bedankt voor je hulp voorzover.

Graag gedaan.

Nog even de vraag op opgelost zetten, ajb: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan