Gmail en outlook

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Berichten
1.205
Hallo ,
Normaal start mijn emailprogramma met gmail echter nu wodrt het nieuwe outlook geopend , ik moet dan via een schuifje outlook sluiten waarna ik weer in gmail kom .
Hoe verberg of verwijder ik outlook ?
Alvast dank.
 
Windows 11 ,
Als ik het mailprogramma open krijg ik niet gmail maar outlook in dat scherm zit rechts boven een schuifknop om outlook te sluiten daarna krijg ik een scherm om feedback te geven als ik dat sluit kom ik in gmail .
 
Je weet dat Microsoft wil dat we allemaal MS klant worden.
Ik denk dat je een PC hebt gekoppeld aan een MS account.
Wanneer je standaard naar Gmail wilt dan gaat dat als volgt.
Open je browser (ik adviseer Brave) en log in, in gmail.com.
Ga naar de "drie streepjes" van je browser en klik op [meer hulpprogramma's]
dan [snelkoppeling maken] klik op vinkje (openen als venster).
Daarna krijg je de vraag "vastzetten op taakbalk" dat mag je met Ja beantwoorden.
 
Binnen Windows lijkt de toewijzing voor het standaard e-mailprogramma gewijzigd te zijn. Deze kun je vanuit instellingen \ standaard programma's herstellen naar de e-mailcliënt die je normaliter gebruikt. Het is alleen niet duidelijk wat je met het schuifje bedoeld en ook niet dat je daarna wel Gmail krijgt.

Kun je een screenshot of foto hiervan delen?
 
De rechterbovenkant van het scherm
 

Bijlagen

  • OUTLOOK.jpg
    OUTLOOK.jpg
    26,6 KB · Weergaven: 9
Dat is het schuifje dat in (de 'oude') Outlook en Windows Mail zit en waarmee je kunt switchen naar de nieuwe Outlook. Dus je start (al dan niet automatisch) Outlook of Microsoft Mail op (in jouw geval dus Mail), en dan krijg je doorgaans de vraag of je de nieuwe Outlook wil proberen. Sowieso stapt Microsoft aan het eind van het jaar over op de nieuwe Outlook en gaat de oude Mail app dus weg.

Maar dat schuifje heeft dus niets te maken met je GMail probleem. Hooguit heb je in Microsoft Mail wél een gmail account toegevoegd, en in Outlook niet. Of omgekeerd.
Outlook verwijderen is dus een doodlopende weg, want dan heb je aan het eind van het jaar geen Mail programma meer. Lekker Outlook gebruiken, zou ik zeggen, en daar je GMail account aan toevoegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan