gmail in outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

monkeycabra

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Hallo,

Ik heb een e-mailaccount in Outlook 2003 aangemaakt voor mijn Gmailadres. Ik heb alles gedaan zoals het in de FAQ van Gmail staat beschreven, en als ik op accountinstellingen testen klik, dan krijg ik ook de melding dat alles OK is.

Het probleem is echter dat er geen e-mailmap verschijnt met Gmail. Ik heb al een ander e-mailadres in Outlook gezet, en daar gebeurt dat wel.
Ook met de Gmail POP-Troubleshooter wordt er geen probleem geconstateerd.
Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is? Alvast bedankt.

.... Het probleem is echter dat er geen e-mailmap verschijnt met Gmail. Ik heb al een ander e-mailadres in Outlook gezet, en daar gebeurt dat wel.

Kan je uitleggen wat je hiermee bedoelt?
Krijg nu wél, of geen mails via Gmail binnen ......

Als je in Outlook meerder accounts aanmaakt dan krijg je niet voor elke account aparte mappen. Je krijgt maar 1 Inbox 1 Verzend Items etc.

Alle mailtjes van de diverse accounts komen dus allemaal in 1 inbox.

Je kunt wel regels maken die ervoor zorgen dat alle mail van een account automatische in een andere map gezet worden die je eerst even moet aanmaken.
(Zie Extra --> Regels en Waarschuwingen in Outlook)

Of je maakt meerdere profielen in Outlook en als je Outlook start krijg je de vraag welke profiel er geopent moet worden. In elke profiel zet je dan 1 e-mail account.
(Start - Instellingen --> Configuratiescherm --> E-mail en klik op knop Profielen Weergeven. Daar kun je nieuwe profielen aanmaken)

Hoi,

Het vreemde is, dat ik ook een aparte instelling heb staan voor inkomende email (zie bijlage).
Bij de instellingen van je account bij Google moet je wél pop-mail activeren, maar ik neem aan dat je dat hebt gedaan.....

Bijlagen

• Gmail internetinstellingen.JPG
    Gmail internetinstellingen.JPG
    37,2 KB · Weergaven: 66
Ik krijg dus helemaal geen e-mail binnen via Gmail en als ik bij alle e-mailmappen kijk dan staat daar naast de persoonlijke mappen, alleen een e-mailmap van mijn andere e-mailaccount.

Ik heb idd bij Gmail zelf al de instellingen veranderd, dus daar kan het niet aan liggen. Ik kan van mijn andere e-mailaccount wel gewoon alle e-mails (dus ook degene die zijn binnengekomen voordat ik de account in Outlook aanmaakte), maar dit is bij Gmail niet het geval, terwijl ik dat wel zo heb ingesteld.

Als je in Outlook meerder accounts aanmaakt dan krijg je niet voor elke account aparte mappen. Je krijgt maar 1 Inbox 1 Verzend Items etc.

Alle mailtjes van de diverse accounts komen dus allemaal in 1 inbox.

Je kunt wel regels maken die ervoor zorgen dat alle mail van een account automatische in een andere map gezet worden die je eerst even moet aanmaken.
(Zie Extra --> Regels en Waarschuwingen in Outlook)

Of je maakt meerdere profielen in Outlook en als je Outlook start krijg je de vraag welke profiel er geopent moet worden. In elke profiel zet je dan 1 e-mail account.
(Start - Instellingen --> Configuratiescherm --> E-mail en klik op knop Profielen Weergeven. Daar kun je nieuwe profielen aanmaken)

Je moet niet gaan zoeken naar een nieuwe "mail map" maar mikeos post eerst een keer lezen. ook als je voor GMAIL je mail ophaald komt die in je Inbox terecht. is dat niet het geval heb je of geen mail binnen gekregen of je moet een foutmelding krijgen bij het ophalen van mail. (m.i.)

Zoals ik al eerder heb gezegd heb ik alle stappen gevolgd zoals die door GMail in het helpcenter worden aangegeven.
Zelfs als ik nieuwe e-mail heb komt deze niet binnen in Outlook, terwijl dat bij mijn andere account wel zo is.

Bijgevoegd een screen capture van mijn mappen in Outlook, misschien dat het zo wat duidelijker is wat ik bedoel

Bijlagen

• scherm.GIF
    scherm.GIF
    21,8 KB · Weergaven: 49
Zoals ik al eerder heb gezegd heb ik alle stappen gevolgd zoals die door GMail in het helpcenter worden aangegeven.
Zelfs als ik nieuwe e-mail heb komt deze niet binnen in Outlook, terwijl dat bij mijn andere account wel zo is.

Bijgevoegd een screen capture van mijn mappen in Outlook, misschien dat het zo wat duidelijker is wat ik bedoel

dus heb jij g-mail al ingesteld, maar wat wordt dan de foutmelding in testen? want dat moet ie dan aangeven

Bij het testen van de account krijg ik geen enkele foutmelding, dat is vreemd, maar ik snap niet waar het aan ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan