Gmail is onveilig!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nightshade

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
213
Topic is beetje in een gefrustreerde bui getypt maar het is tegelijkertijd ook een waarschuwing voor alle Gmail gebruikers dus wel belangrijk want veel mensen weten dit niet.

Ik ben vandaag gehacked op m'n Gmail account.
Hierop staan een heleboel schoolbestanden en belangrijke emails zoals solicitatie, wachtwoorden voor andere sites en privé dingen. Ik was dus zwaar in paniek. M'n MSN kwam ik ook niet meer op (gebruik ik ook met gmail) en sites als paypal en moneybookers was m'n pass ook op veranderd.

Ik ben dus ingelogd op een andere MSN account en mezelf toegevoegd.
De hacker zat op m'n account en eiste 300 euro voor m'n account terug.
Naja "no way" natuurlijk.. []

Ik op alle mogelijke manieren geprobeerd m'n account terug te krijgen.

Ten eerste,
Aan de gmail site heb je GEEN ****. :mad:
De customer support voor gmail users is 0,0.
Ze hebben wat faq's en guides maar je hebt er geen **** aan.

Je kon je pass veranderen met je secundaire email adres. (Dit had ik ook 2 jaar geleden maar allang niet meer natuurlijk) Dus dat schoot ook niet op.
En je kon een webform invullen om je account terug te krijgen.
Wat waarsch dagen duurd en tegen die tijd is het natuurlijk al veel te laat als je hem UBERHAUPT nog terug krijgt...

Bovendien moest je vragen invullen zoals noem 5 wanneer is je account aangemaakt.... ja weet ik veel! 2 Jaar terug... maar nee je moest de exacte datum invullen het viel me nog mee dat ze niet om de tijd vroegen :conf:
En je uitnodigings URL ... ja hoorrrr...die weet ik uit m'n hoofd natuurlijk..
Naja.. hopeloos dus..

Ten tweede:
Je kon ook geen geheime vragen gebruiken om je pass op te halen.
Dit kon alleen als je account 5 dagen inactief was geweest, dit volgens google om te voorkomen dat iemand met je geheime vraag zomaar je account kon overnemen. LEUK! Wat hebben geheime vragen voor nut op deze manier?? Die hackers geeft mij echt geen 5 dagen hoor.

Ten derde:
Hebben ze ook geen customer service die je kan bellen en ZELFS geen email adres. GMAIL heeft GEEN EMAIL adres... what the ... :|
Ja als je een bedrijf bent ofzo kan je via een aanmelding wel in contact komen met een 24/7 nummer. Maar mensen die gratis gebruik maken van je service kunnen de .. krijgen natuurlijk.

Ik was dus de wanhoop nabij want ik kon NIKS..
Toen kwam gelukkig een vriend van me en die herinnerde zich nog m'n secundaire email adres. Na deze weer geactiveerd te hebben heb ik toen gelukkig m'n account terug kunnen nemen. (MAAR NIET DANKZIJ GOOGLE)

Nog sterker...
Het was allemaal Google's schuld!
Later praat ik namelijk weer met die hacker en hij vertelt me dat hij elk Gmail adres kan hacken. Dus ging er een lichtje branden. Want ik snapte al niet hoe het mogelijk was dat ie me gehacked had. Ik had geen keyloggers of wat dan ook. Maar hij noemde nu ineens specifiek "gmail accounts".

Dus ik op google ingetypt: Gmail hacking
En daar komt het antwoord...

Gmail is vrij gemakkelijk met een tool te hacken.
Je schijnt als je inlogged via een beveiligde verbinding in te loggen maar vanaf daar zend je elke keer dat je wat doet je cookie onbeveiligd over het internet. Die hackers kunnen onderscheppen en zij dus zonder pass kunnen gebruiken om op je gmail te komen.

Nou las ik ook dat je sinds kort een instelling in gmail hebt waardoor je kan aanvinken dat je ALTIJD via een https:// verbinding wilt. Dus blijkbaar weet google er al van.

NOU DAT HADDEN ZE WEL EVEN MOGEN MELDEN...
Wat een stress dit heeft opgeleverd.. en dat allemaal omdat google te stom is om mensen te informeren hierover en een beetje redelijke customer support te hebben.

Bronnen:

http://www.tgdaily.com/content/view/33207/108/

http://64.233.183.104/search?q=cach...l.html+gmail+hacking&hl=nl&ct=clnk&cd=2&gl=nl

http://dotdoh.com/?p=262


Conclusie:
Ik had zeer veel respect voor Google als bedrijf. Ik gebruik ook hun browser en over Gmail was ik ook erg tevreden. Maar na vandaag zal dit nooit meer hetzelfde zijn... wat een wanprestatie van google .. niet te geloven..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan