Gmail site niet meer te openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter lw87
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lw87

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Sinds vandaag heb ik ADSL. Alles lijkt goed te werken. Ik heb alleen een probleem met het openen van mijn Gmail account (gmail.google.com)
Bij het openen van de pagina en na het invoeren van mijn inloggegevens verschijnt een melding over de beveiliging:

Beveiligingsinformatie
Op deze pagina bevinden zich zowel beveiligde als ongbeveiligde items.
Wilt u de onbeveiligde items weergeven?

Er wordt geschakeld naar een beveiligd webgedeelte:
https://gmail.google.com/?dest=http://gmail.google.com/gmail?_sgh=0bc (en nog veel meer)

Daarna volgt weer die beveiliging. Of ik nu ja of nee indruk: in beide gevallen kom ik op de algemene info site over gmail terecht.

Twee andere beveiligde sites (Rabo telebankieren en het beheer gedeelte van www.groei.nl) werken wel.

Ik heb vervolgens de laatste Windows updates geïnstalleerd (dat ging lekker snel!!) en de PC opnieuw gestart, maar het probleem bleef.

Mijn PC draait op Windows 2000 en ik gebruik IE6 en Norton Internet Security 2003.
Ik maak verbinding met een multi-PC-modem van Planet en heb alles laten installeren.

In het modem zit een beperkte firewall. In Norton zit er ook een, die heb ik aan staan. Uitschakelen helpt niet. Uitschakelen van de popup-banner in de Google zoekbalk helpt ook niet. De popup-banner van Norton staat uit.

Wat moet ik doen?

Met vriendelijke groeten
Loes Weber

Inmiddels heb ik Firefox geïnstalleerd en nogmaals geprobeerd mijn gmail account te bekijken.

De eerste keer kreeg ik enkele waarschuwingen dat ik een onbeveiligde site ging bekijken. De twee keer kwamen die niet weer.

Ik kan mijn gmail account in Firefox wel bekijken!

1 - 0 voor Firefox

Vanmorgen heb ik mijn gmail account bekeken op een andere PC met Win2000 en NIS2003: geen probleem.

Ik vermoed dat de fout te maken heeft met iets in IE.

Ik heb een plaatje van de fout bijgevoegd: er staat een geel hangslotje bij.

Bijlagen

• beveiligingsinformatie.jpg
    beveiligingsinformatie.jpg
    16,4 KB · Weergaven: 40
Het probleem bestaat nog steeds en ik heb nog enkele sites die die meer werken.
Dit weekend ben ik van plan de harde schijf van mijn PC te formatteren en zo algehele opruiming te houden.
Hopelijk is het probleem dan verholpen.

De PC is weer opnieuw ingericht en het probleem met de gmail site bestaat niet meer.
Opgelost dus.
Jammer dat zo niet duidelijk wordt wat nou de oorzaak was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan