gmail, wat is nu waar

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene1980

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2004
Berichten
121
ik ben op het moment bezig met gmail, maar wil eens weten wat er nou waar is.

Ik wil 1 mail adres gebruiken die gewoon echt veilig is ( dus niet zoals hotmail).

ik heb nu een mailtje met gmail gestuurd naar mijn eigen hotmail adres, en gekeken of ik aan de hand daarvan het ip adres kan achterhalen ( via instellingen in hotmail) maar hier zag ik iets staan over xproxy.gmail ( iets in die richting)
klopt het dat gmail via proxysever wordt verzonden? en dus je eigen ip NOOIT te achterhalen is? of is dit een fable, en kan een beetje computer technicus die mijn mail krijgt WEL makkelijk achterhalen waar die precies vandaan komt.

Ik heb begrepen dat zodra je echt een ip van iemand hebt je met wat zoek en speurwerk toch wel achter zijn eigen gegevens kan komen.

En van die gedachten hou ik dus niet :eek: :p vandaar dat ik ook voor dingen die ik niet helemaal vertrouw ( bepaalde dingen waar je je moet inschrijven enzo) dit mailadres wil gebruiken.

en voor persoonlijke dingen ( niet te belangrijke dingen) hotmail.

Maar ik zie op internet verschillende verhalen over wat ik hierboven heb gezegd, de ene zegt dat je via gmail dus NIET te achterhalen bent en de andere zegt weer dat je sowieso altijd wel te achterhalen bent met wat speurwerk.
 
Weet je Rene1980, als je geen dingen doet die niet door de beugel kunnen dan is al jouw angst helemaal niet nodig.
Zoals ik ook hier las

Een gmail accout of dat van Hotmail is prima als je geen spam in je brievenbus wilt hebben.
Maar de rest waar jij het over hebt............hm hm
 
reactie

ik doe niets wat niet mag hoor :D , anders zou ik het hiet natuurlijk niet eens openbaar vragen. maar mijn computer is erg raar aan het doen, en ik het het idee dat er toch een veiligheidslek zit, en wil nu eens kijken of dit probleem idd hierdoor wordt veroorzaakt, en wil ik dus even kijken als ik alles zo anoniem mogelijk doen, of dit helpt of niet. dit wil ik een maandje controleren. En dus ben ik een beetje aan het kijken hoe ik dit het beste kan doen. vandaar hier wat vragen over o.a. gmail. ( tevens omdat ik hier het een en ander over had gehoord) en ik nieuwsgierig was of dit zo was of niet.

Mocht ik nou minder last hebben van deze problemen dat weet ik dat het toch aan de veiligheid komt, maar mocht er geen verschil zijn dan weet ik dat ik ergens anders moet zoeken naar een oplossing.

en in een ander topic kan je dit ook controleren omdat ik daarin vraag hoe je xp lite kan installeren, dit doe ik ten eerste omdat op 1 pc niet zo veel ruimte heb, en ten tweede omdat ik dan ff met een schone lei kan beginnen en dus kan kijken of het echt aan de veilig ligt of niet




:thumb::D
 
Laatst bewerkt:
Dat hoef je niet allemaal uit te leggen hoor.

Als je pc raar doet en je vertrouwt het niet dan zet je
The Cleaner er op. Die controleert op trojans.
Een goede format wil ook wel eens helpen.
Scan dan wel alles wat je gered hebt met een 'schone' TheCleaner.

Een goede firewall op je pc en hou het logboek in de gaten.

Scannen met een virusscanner tegen virussen.

Geen foto's of pakketjes aannemen van vreemden.

En tenslotte de belangrijjkste: Jezelf scannen wil ook nog wel eens helpen ;) Bezoek geen dubieuze sites en download daar ook niets van.
 
Geplaatst door rene1980


Ik heb begrepen dat zodra je echt een ip van iemand hebt je met wat zoek en speurwerk toch wel achter zijn eigen gegevens kan komen.

Dat is pure onzin. Je kan hoogstens achter iemand's provider komen, en de plaats waar de server van die provider staat. Persoonlijke gegevens kun je nooit achterhalen d.m.v. een ip adres.
Hiervoor zou je met het ip naar de provider toe moeten stappen, maar zij geven geen gegevens vrij i.v.m. de wet op de privacy.
Als je het nieuws een beetje volgt weet je misschien wel dat de providers zelfs een officiële stichting (stichting Brein) geen klantgegevens geven.

Er is dus feitelijk niets om bang voor te zijn.

Voor jouw angst m.b.t. virussen e.d. kan ik alleen maar zeggen dat je het beste gewoon het advies van Elisa op kunt volgen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Als je het thuis achter je computer zit dan ben je altijd te achter halen.
 
Geplaatst door humpe
Als je het thuis achter je computer zit dan ben je altijd te achter halen.

Hoe dan, Humpe? Het bericht van Wijnands hierboven wel gelezen?
 
Ik heb het inderdaad niet goed gelezen,sorry.
 
Je IP adres is wel te achterhalen via G-mail.Hier stond een stukje over in Computer idee nr.19. Te weten enkele regels hieruit:
Gmail wordt om andere redenen een bedreiging voor de privacy genoemd. Met deze gratis webmail-dienst met een individuele opslagruimte van 2GB, wil Google geld verdienen door advertenties te plaatsen naast de mails. Dat gebeurt op basis van de interesses van de Gmail gebruiker, zoals die tot uiting komt in de inhoud van de betreffende mail. Critici wantrouwen het scannen van mails, vooral omdat Gmails gebruikers bovendien cookie ontvangen. Daardoor zou het eenvoudig zijn om, in combinatie met een ip-adres, iemands identiteit te achterhalen. Google ontkent natuurlijk alle geruchten op: gmail.google.com/gmail/help/int/nl/more.html.

Ik heb die site geprobeerd, maar ik krijg die site niet in de lucht.

Aldus Computer Idee.

Hoop dat je hier ook nog wat mee kan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan