gmail/youtube gehackt maar geen virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4dc0w344

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
hallo mensen

ik merk dat ik al een paar dagen lang een verveelende hacker heb op mijn youtube/gmail account.
ik ben telkens iedere dag zonder dat ik ehet wel op 100 youtube account geabboneerd.

in het begin dacht ik niet snel aan een virus omdat youtube wel eens vaker bug heeft maar wanner ik mijn wachtwoord verander dan duurt het een dag en dat gebuert het weer.

ik heb avast als virusscanner en heb hem met een opstartscan laten scannen meerdere keren maar ik heb geen virus.
ik heb hier ook last van gehad met mijn hotmail.

wat ik ook raar vind is dat ik een World of Warcrafd speler ben ben genoeg gold om er een mooie auto van te kopen op de zwarte markt.
ik heb ook paypal en vele andere dingen wat veel interesanter is voor hackers en waarom nemen ze dan toch mijn youtube account?

iemand tips wat ik moet doen?

Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat dit niet het geval is van een virus.
Misschien heeft iemand je Google wachtwoord gekraakt. (Ik hoop dat je geen zwak wachtwoord heb)
Maar je kan nog wel in je account komen?
Zo ja , dan zo snel mogelijk je wachtwoord veranderen.
Zo niet , dan kan je kiezen bij inloggen "Geen toegang tot uw account?". Klik daar op.
Dan kan je volgens mij op de laatste optie klikken.
Dan word als het goed is een wachtwoord gestuurd naar je mail adres naast Gmail.
Heb je geen mailadres ingevuld bij het aanmaken van Google/Gmail/Youtube/Play?(Hotmail , Outlook , Yahoo...) Dan ben je toasted :(

@laurensje123 Je bent nu in ongeveer vijf posts je eigen kanaal aan het promoten. Stop daar mee a.u.b.

Je kunt er in elk geval mee beginnen tweestapsverificatie aan te zetten, dan heeft je aanvaller niet meer genoeg aan een wachtwoord om in te loggen.

Dat lost natuurlijk niet het probleem op dat kennelijk iemand jouw wachtwoorden kan zien. Ik zou eerst de stappen in Arretje's link volgen om zeker te zijn dat je inderdaad geen virus hebt (geen idee waarom je je zou moeten registreren trouwens, lijkt me niet nodig). Is je PC inderdaad schoon dan zie ik nog twee mogelijkheden.

- Iemand (broer, zus, 'vriend') heeft fysiek toegang tot je PC en maakt daar misbruik van.
Oplossing: Zet een wachtwoord op je PC.

- Je zit op een slecht- of onbeveiligd WiFi netwerk*, waardoor anderen je internetverkeer (met wachtwoorden) kunnen afluisteren.
Oplossing: zet een wachtwoord (of een beter wachtwoord) op je netwerk en zorg sowieso dat je alleen inlogt via de https versies van websites. Dus via https://mail.google.com bijvoorbeeld. Heeft een site geen https versie (zoals dit forum), gebruik het wachtwoord van die site dan niet ook voor belangrijke sites.

Wachtwoord al veranderd?
[...] maar wanner ik mijn wachtwoord verander dan duurt het een dag en dat gebuert het weer.

*Hoeft niet met je PC te zijn natuurlijk, het verkeer vanaf een smartphone werkt net zo goed.

dank jullie wel voor alle ideeen
het probleem is gestopt.

mijn wacht was/is zo'n wachtwoord wat sterk lijkt op zo'n wachtwoord wat je krijgt wanneer je je wachtwoord opnieuw aanvraagt (asTq12das) zoe iets

ons wifi is goed beveiligd mijn vader heeft een hackers verleeden dus die zorgt daar wel voor natuurlijk ben ik dan niet onverwoestbaar maar wel goed beveiligt hij had zelf ook geen idee hoe dit ken

ik had inderdaad een aantal keer mijn wachtwoord veranderd maar dan een dagie laater had ie dat wachtwoord weer.
ik heb avast van mijn mac laten draaien en daar kwamen wel verdachten dingen uit wat met windows te maken had. nou is dat niet echt raar want zelfs toen ik een clean instal deed zaten er virusen volgens mijn mac op mijn windows ^^, maar ik heb ze voor deze keer och verwijderd.

wanneer ik mijn 2e werk PC binnen heb ga ik windows van mijn Imac afhalen en gewoon een clean windows instaleren voor de zekerheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan