GNAT GPS mogratie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Besturingssysteem
Windows 11
Ik weet niet op welk forum ik anders terecht kan.
Ik ben bezig met migratie van mijn windows GNAT GPS omgeving naar Linux Xubuntu.
Daarbij ondervind ik het volgende probleem:
Een overgezet project ziet in de windows omgeving wel alle files die bij het project horen maar in de Linux omgeving maar twee van de ca. 15 files die bij het project horen.
Ik heb in de .gpr file de directory namen netjes aangepast. Vervolgens heb ik gekeken of de beveiliging van de niet herkende files anders is als die van de twee wel herkende files, maar dat is dezelfde
In de .gpr file zit een with statement naar de .gpr file "Gtkada" Daarvan worden zo te zien alle files herkent. Bij vergelijking van de twee project files kan ik geen principiële verschillen vinden.
Bij een eenvoudiger project (voor mij een Template project) herkent GPS zelfs geen enkele file. Bij dit project heb ik ook geprobeerd een nieuwe project file te maken, maar ook dat hielp niet.
Om nog even aan te geven als ik in de project in het project venster een directory selecteer en daarna file/open doe zie ik de juiste directory. En als ik er daar één van open komt die netjes in het edit venster, mar wordt nog steeds niet herkent als horend bij het project
Ik draai Xubuntu versie 14.04 en GNAT GPL 2015.
De project files staan op een andere schijf (via /mnt gemount) dan het programma en de Gtkada files.
Hoe kan ik dit oplossen, ik heb alles al een keer opnieuw geïnstalleerd.

Ik heb inmiddels een workaround gevonden voor mijn probleem. Die bestaat eruit dat ik de directoties met het volledige pad aangeef in plaats van als relatief pad. Het vreemde blijft echter wel dat de Gtkada .gpr file wel relatieve paden heeft. Dus het probleem is daarmee niet opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan