gnome 3 in linux mint 16

Status
Niet open voor verdere reacties.

orimai

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2011
Berichten
62
beste helpmij,

ik zag een aantal screenshots van gnome 3, en ik dacht : oke, ziet er wel leuk uit. dus zoek ik op hoe je dat dan installeert, alles gedaan, alleen de laatste stap lukt niet.
dit is de melding

Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Some packages could not be installed. This may mean that you have
requested an impossible situation or if you are using the unstable
distribution that some required packages have not yet been created
or been moved out of Incoming.
The following information may help to resolve the situation:

The following packages have unmet dependencies:
gnome-shell : Depends: gir1.2-mutter-3.0 (>= 3.10.0) but it is not going to be installed
Depends: libmutter0c (>= 3.10) but it is not going to be installed
Depends: libmutter0c (< 3.11) but it is not going to be installed
gnome-tweak-tool : Depends: gir1.2-gtk-3.0 (>= 3.9.10) but 3.8.7~1+petra is to be installed
E: Unable to correct problems, you have held broken packages.

zou iemand mij hier mee kunnen helpen?
ik gebruik linux mint 16 met cinnamon 2.(als er meer informatie nodig is hoor ik het wel;))

alvast bedankt
 
Het is een vaker voorkomend probleem met "ubuntu gebaseerde" linux versies, als ik het goed begrijp van mijn google search.

Het is blijkbaar vaak zo dat er te weinig of de verkeerde repositories worden gebruikt. zie ook deze post:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2009222

Het probleem is volgens mij dat cinnamon zelf een vorm van gnome3 is en daarom een iets anders code heeft. Ik heb helaas vandaag geen tijd meer om er zelf mee te spelen, maar misschien is er nog iemand anders die hiermee verder kan helpen
 
geachte,

bedankt voor de reactie, helaas heeft de post mij niet kunnen helpen.
als het aan cinnamon ligt, kan ik die dan niet gewoon verwijderen en gnome-shell installeren via tty?
 
Heb het zelf even geprobeerd, maar het gebruik van cinnamon bemoeilijkt inderdaad de zaak. Ik ben een redelijk geavanceerde gebruiker in linux, maar dit is toch iets waar ik me niet comfortabel bij voel om andere mensen te adviseren.
 
heel erg bedankt, ik doe het denk ik maar via de live cd..hoe zet ik deze vraag op slot?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan