gnome semi-transparant maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

arno1991

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
hallo allemaal,

ik ben een beetje die saaie gnome interface beu en heb ondertussen al een paar themes geinstalleerd enz. maar ik vond het eens leuk om mijn gnome eens transparant te maken. Op het internet las ik om een transparante afbeelding te gebruiken als achtergrond van nautilus maar dat gaat niet bij mij. Wat doe ik dan verkeerd?

groetjes,

arno

P.S. als je het echt moet weten ik draai Ubuntu Hoary Hedgehog 5.04

transparant gnome panel kan je transparant maken via eigenschappen.
Xchat gaat ook via instellingen
gnome teriminal ook via instelling.
Ik ga in de kerstvakantie is switchen naar kde, naar het schijnt ondersteunen die transparante tittelbalken.
En je krijgt daar ook de hele panel transparant.

Dat is de reden waarom ik geen KDE wil... heeft dezelfde snelheid door die grapjes als XP :)

bwa ik ben over het algemeen een gnome fan maar ben toch benieuwd naar de eye candy die kde me gaat bieden.
Ik denk ook niet dat ik bij kde zal blijven :p

bedankt, ik heb liever ook gnome. Ik heb in het begin met KDE gewerkt maar ik vond het te kiddy (nu nog altijd) als alleen de tekstvakken en dergelijke transparant zijn maakt dat een groter contrast op de andere delen v/h programma (is mijn mening). KDE zat ook steeds vast, ook al heb ik 244mb ram (96+128). De knoppen Crystal zijn ook maar tja en de programma's die je erbij krijgt (die rss-reader bijv.) zijn ook dingen van den aldi :D

maar aan gnome zitten er ook nadelen hoor (vind ik) bijv zijn HiColor icons...

ik wou KDE niet afbreken hoor, maar toch, het mag wel wat beter vind ik. MIsschien dat ik dan weer eens KDE gebruiken.

bedankt,

arno

ik moet zeggen ik heb nu kde 3.5 draaien en ik ben volledig overgeschakeld van gnome naar kde :)
Snelheid is veel verbeterd, als ik kde draai gebruik ik maar 90 mb ram :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan