Goalseek afronden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superprutser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 apr 2009
Hey,

Ik heb in VBA een Goalseek-regeltje geschreven voor een rekensheet. Die sheet rekent een massa/volume van de inhoud van een opslagtank uit, aan de hand van gegeven temperatuur, densiteit van product en mm-stand. Als je vanuit de "andere richting" iets tw weten wilt komen gebruiken ik altijd de Goalseek-functie..De Goalseek werkt op zich prima, behalve dat de mm-stand die word weggeschreven in de cel ook meerdere decimalen bevat. Op zich worden die wel afgerond weergegeven, maar ze staan niet afgerond in de sheet. Zo zal de rekensheet niet exact dezelfde waarden weergeven als je handmatig een afgeronde stand ingeeft, en dat geeft verwarring. Normaal knip ik de cijfers achter de komma er handmatig af, maar dat gaat geheid weleens fout.

Wat ik graag zou doen is de waarde die de Goalseek-macro in de gegeven cel wegschrijft afrond vóórdat hij in de cel word gezet.

Bern wel wat wijzer geworden van Google, maar de oplossing voor deze vraag heb ik nergens kunnen vinden. Met m'n eigen knip-en-plak probeersels ben ik nog niks opgeschoten... Iemand die raad weet?

Edit:
Het zijn wel altijd dezelfde cellen die in de code staan, dus iets als
ActiveCell.GoalSeek Goal:=Range("A1"), ChangingCell:=Range("A3")

Maar verder kom ik niet...

Groet,
Mark

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan