goed aangesloten..geen verbinding internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mir76

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2005
Hallo,

Ik heb al menig bericht doorgelezen waardoor ik dacht dat het was gelukt om een draadloze verbinding in te stellen.

Verbinding met de router is goed. Na het instellen van TCP/IP wordt wel aangegeven dat de draadloze verbinding "verbonden" is...maar helaas als ik mijn vaste (LAN) verbinding eruit haal kom ik toch niet op het internet....ik heb al veel van de opties die op dit forum staan geprobeerd maar zonder resultaat.

Wat wel vreemd is is dat ik bij de eigenschappen voor het internet-protocol alleen IP-ADRES en SUBNETMASKER handmatig heb kunnen invullen omdat er bij Windows IP configuratie alleen deze twee een nummer hebben en er staat niets achter de SRANDAARDGATEWAY. Bij de LAN-verbinding staat daar wel een nummer achter.
Kan dit het probleem zijn????????

Groetjes MIR

waarom vul jij de adressen handmatig in.
Dit moet je automatisch laten doen.
Staat de draadloze kaart in de computer wel aan??

Bij standaardgateway moet het IP adres van je router staan [meestal 192.168.1.1]......

bedankt voor reactie

*ik heb het automatisch geprobeerd maar dat wilde niet vandaar handmatig,.
*Ik probeer eea te verbinden op moment dat vaste lijn nog aangesloten is
*zie nu bij eigenschappen dat ik wel pakketten verzend maar niet ontvang
* heb net het standaardgateway nr geprobeerd maar niets.....

iemand nog een idee?
vrgr:D

je krijgt via een kabeltje wel contact net het internet?/
gebruik je een laptop...
vertel eens wat je wilt verbinden met elkaar.
welke provider ?/

mischien wel handig eea toch beter te omschrijven idd maar hoopte op een simple oplossing haha
* heb idd een laptop Maxdata
* van coll een router gekregen, SENAO Long Range Wireless
* zelf Wireless-G USB adapter gekocht
* Router middels bijbehorende kabel op modem aangesloten en USB geinstalleerd middels Linkssys.
* connectie tussen router en USB is dan in orde
* poging gedaan om automatisch IP te laten toewijzen maar lukt niet
* IP configuratie geeft aan
ethernet LAN-verbinding: IP adrs 10.0.0.3
subnetmasker 255.255.255.0
standaardgateway 10.0.0.138

Ethernet draadloze vebinding 169.254.165.206
subnetmasker 255.255.0.0
standaardgateway (staat niets achter)

poging gedaan autmatisch IP ien subnetmasker in te vullen dan geeft hij wel aan dat ik verbinding heb met internet maar zie dan alleen maar dat ik wel pakketten verzend maar niet ontvang en kan dus ook niet op internet

Daar houdt het voor mij op eigenlijk

Ik wilde dus (dacht ik) heel simpel van mijn "draadinternet af maar lijkt nog niet zo simpel bij nader inzien...............is inmiddels een heel verhaal

groetjes

Laatst bewerkt:
en de provider is @home ??

nee xs4all, in dit gedeelte van de stad is geen kabel mogelijk

dat ip nummer met 169 dat is een windows ip numme en geft aan dat je draadloos kaartje niet werkt of niet ingeschakeld is.
heb je al eens via het configuratieschem de kaart uitgeschakeled en daarna weer aangezet.

ben alles weer eens bij langs gelopen en onder andere idd kaart uit en aan gedaan (wat ik volgens mij al had gedaan maar goed) ......ik dacht dat het probleem heel ergens anders zat maar het is gelukt !!!! was mn hele verhaal niet eens nodig....geen idee hoe het nu wel zit maar het werkt super !

bedankt voor het meedenken !!

Gr Mirjam:)

Graag gedaan en dan mag je deze vraag alsopgelost zetten.
rechts onderaan deze pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan