goed brandprogramma gezocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwitloof

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Goedenavond,de Jan met nog een vraag.
Ik heb verschillende brandpro. op mijn desk staan zowel freeware als trial,geen van
deze geeft een goed resultaat.Allemaal fouten tijdens het branden.
Ik denk van mij een nero aan te schaffen,wat denken jullie,welke ,en waar ??.

Ik heb met met verschillende brandprogramma's gewerkt en met geen enkele een probleem gehad, ze deden het allemaal prima.
Als jij met al die programma's wel problemen hebt lijkt het mij dat de oorzaak ergens anders ligt en je die problemen ook met Nero gaat krijgen waardoor het dus zonde is om het geld ervoor uit te geven.
Just my 2 cents.

Dan moet u mij eens zeggen hoe dit komt,met zeker vijf verschillende brandpr.allen
geven fouten, vijf dezelfde dvd,s ,dezelfde groote,zelfde merk,zelfde brandsnelh. enz.
Nu één geprobeerd met nero 11,bekeken op dvd,en op tv en geen fout meer wat denkt
ge daar van,nu gij..

Wat bedoelt ge met Oh..wacht.,en wat betekent op de site die ge me liet openen
{ retailbox } ?¿.

Die laatste regel in m'n vorige bericht was maar een geintje... ;)
Een retailbox is dus een doos met de software en handleiding, zoals je een product in de winkel zou kopen.
Dat is dus anders dan de software downloaden en er electronisch een licentie voor aan te schaffen.

Ach een geintje,waar zou ik dit product in een winkel kunnen kopen,ik koop niet graag
via online winkels.(in belgië) mediamarkt??..

Goede kans inderdaad dat ze Nero ook bij de Mediamarkt verkopen. Maar je kunt ook eens kijken naar de Lite versie van Nero.
Deze is helemaal gratis en waarschijnlijk voldoende voor je eigen gebruik. Kijk er eens naar zou ik zeggen.
http://nl.afterdawn.com/downloads/cd_dvd/branden/nero_free.cfm

Deze is net uit en is dus de jongste versie van Nero.

Laatst bewerkt:
imgBurn is gratis en geeft hier althans prima resultaten.

Als het is om Nero aan te schaffen dan loont het om een nieuwe DVD brander te kopen. De winkel mag u dan een OEM licentie van Nero bijleveren. Opgeteld kost die set u ongeveer € 25,- en dan heeft u er nog een DVD brander gratis bij.

Dat wist ik ook maar niet aan gedacht.
Prima tip! :thumb:

Nieuwe brander is geen optie,heb pas een HP G531be-m desktop gekocht ,die zou
toch moeten voldoen dacht ik.
Zal de lite versie eens proberen,bedankt en goedenavond...

Wat RogerS bedoeld is dat de aanschaf van een nieuwe brander met bijbehorende software en licentie voor Nero een stuk goedkoper is dan de retail versie van Nero.
Als extra voordeel heb je dan ook nog een nieuwe brander.
Zo heb je op een goedkope manier de software die je toch al wilde kopen en wellicht dat je iemand anders blij kunt maken met die brander.

Welk merk schijven gebruik je ?
Goede schijven geven meestal geen problemen ; goedkope wel !
Brand ook nooit op volle snelheid .
Ik denk dat 95% van de fouten veroorzaakt worden door slechte media (schijven) en te snel branden

Laatst bewerkt:
A,zo zit dat ,ik heb eens een externe brander van samsung gekocht en daar heb ik
toch niets van oem bijgekregen,nog veel minder de uitleg dat dat bestond.
En die koste een stuk meer als de 25 € die u bedoelt.
Kan ik mij dat ook aanschaffen in (Be)waar en hoe.?

Waarschijnlijk wel bij de Mediamarkt waar je het al over had. Als je er naar vraagt in de winkel kunnen ze je vast aan een brander helpen waar een dergelijke licentie van Nero bij zit.

@ wc2wc de dvd zijn : plantinum :

zoals gezegd op #3 met telkens hetzelfde type schijf gebrand door o.a
imgburn,ashampoo 10, ashampoo 6,cd burner xp,free easy burner gaven
allemaal brandfouten,behalve de nero,hoe dat het komt weet ik ook niet.
Telkens dezelfde schijf opgenomen en op nieuwe dvd,s plantium gebrand.
HEt is raar maar het is zo,ik ben begonnen met een ,en direkt daarna
bekeken ,fout,en de dvd weggegooid en zo verder,en ja ik ga in't vervolg
dvd rw gebruiken zo heb ik minder onderleggers voor mijn tassen.

Platinum schijven zijn van slechte kwaliteit , ik ben bang dat daar de oorzaak ligt ; niet in je brandprogramma's
Op welke snelheid brand je die ?

Laatst bewerkt:
Ik had zelf ook constant foute brandsels en bleef maar schijven weggooien. Allerlei software geprobeerd, steeds problemen.
Toen het besluit genomen: koop een nieuwe brander (Samsung SH-222AB retail, zonder OEM software, 18 euro bij Norrod).
De oude (IDE) eruit, nieuwe (SATA) er in, brand resultaat: Foutloos met elke software en elk type disc.

Lag dus toch echt aan de hardware (in mijn geval).

Branden zo laag mogelijk ,in dit geval x6
Welke schijven zijn dan goed?.
En ik moet dus mijn nieuwe desk van HP open gooien de brander eruit,zoals
RandurSoucre(amaai moeielijke naam)en een nieuwe erin,en dat gaat allemaal
zonder problemen.

Probeer eerst eens een ander merk schijven bv Verbatim
Dan kun je altijd nog een andere brander kopen ; neem dan een goed merk; bv lite-on sony/optiarc of plextor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan