goed gratis virusscanner?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hobie1

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2002
hallo allemaal,heb zojuist norton 2005 erop-gesmurfd,maar helaas is de activeringscode al te vaak gebruikt:rolleyes: ,weet iemand een goed gratis virusscannertje totdat ik zelf norton heb aangeschaft.

tip koop geen norton gebruik in plaats
avg gratis
ik heb er niets tegen behalven dat de pc sloom,
woord en dat is het niet waard voor een mooie gui

AVG is prima, ik ben zeer tevreden over deze gratis virusscanner!

mag ik hier even reageren.is avg beter dan avast.avast draait bij m,n dochter op een laptop en steeds als ze wat doet dan draait het balletje.ik heb een idee dat dat de boel een beetje vertraagt.

Geplaatst door willempie
mag ik hier even reageren.is avg beter dan avast.avast draait bij m,n dochter op een laptop en steeds als ze wat doet dan draait het balletje.ik heb een idee dat dat de boel een beetje vertraagt.

Ook maar een heeel klein beetje, nauwelijks merkbaar. Bij AVG gebeurt dit ook, alleen zie je niet dat ie het doet. Dat is wat een virusscanner nou eenmaal moet doen.:)

AVG en AVAST zijn allebei goed maar AVAST update volledig automatisch en is ook in het Nederlands te krijgen....
AVG Update alleen op een vastgestelde tijd en dan moet je maar net verbinding hebben. Avast doet het wanneer je online komt gelijk!!

AVG kun je ook instellen dat er meteen geupdate wordt.

Als je op het ingestelde tijdstip niet online bent, wordt er direct geupdate als je de eerstvolgende keer online komt.

(versie7, in elk geval)

ik ga voor die avast.. alvast bedankt iedereen:thumb:
gr. van hobie1

Raymond, zie screenshotje:

Bijlagen

• avg-update.jpg
    avg-update.jpg
    72,8 KB · Weergaven: 84
Ik heb verschillende virusscanners geprobeerd, maar ik gebruik nu al jaren AVG, bevalt mij het best.
Ik merk niet dat AVG meedraait.

Heb hetzelfde probleem gehad als jij, alleen was het bij mij een combinatie van "licensie bijna ten einde" en "maakt PC te zwaar draaien", dus norton eraf, AVAST erop, ding zat al vast toen ik er de eerste keer op klikte, dan AVG erop, [haalt adem] Updateservice effe kapot op hun server, AVG updateservice bij mij ook vast, AVG eraf, AV AntiVir erop, ik tevreden :)

AVG of AntiVir, ze hebben een ongelooflijk saaie interface, maar ze werken even goed als de "big ones"
en ze nemen veel minder "system resources" in beslag, dus minder vertraging in computerland.

Ik heb persoonlijk liever een saaie virusscanner die perfect werkt dan een versierde resource vreter. Soms vraag ik me af waardoor Norton zo populair is geworden.

Hoe een virusscanner er uitziet vind ik het wel het minst belangrijk.

Als alles eenmaal naar wens is ingesteld kijk je er toch niet meer naar om, het staat dus niet de hele dag geopend op je buroblad.

Laatst bewerkt:
In virusscannerland zou het principe moeten gelden van de drie R'en:
- resultaten
- resultaten
- resultaten

en idd, of het nu een goudgekleurde interface met mooie knopjes of een standaard interface met simpele tabbladen en 1 fotootje of nog niet is, wat maakt het uit?

James you hit th enail on the head.

Maar in mijn kring is avast niet goed ontvangen(zelf niet geprobeerd).

Ik draai zelf kaspersky, maar ga na het aflopen van mijn license toch over op een gratis virusscanner.

Eff een vraagje, zijn de full scans bij deze gratis viruscanner snel klaar of duurt het lang.

Kaspersky(mcaffee, ook ervaring mee) zijn namelijk kapot traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan