Goed in google

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zorg

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2004
Berichten
79
hoe kan je ervoor zorgen dat alleen de index / home pagina van een site goed in google terugkomt. En bijv. niet 3 links van onbenullige pagina's diep in de website. Ik weet wel dat er op de homepage van een van mijn site geen tekst voorkomt, en op andere pagina's wel en dat hij daardoor makkelijker is te indexeren op trefwoorden ect... maar zijn er tips of tricks om te zorgen dat de homepagina alleen als hoogste in google komt?
 
Laatst bewerkt:
1. Andere pagina's naar jou laten linken - dit is belangrijk, daar basseert google veel op
2. Google sitemaps - check hier: http://www.google.com/webmasters/tools/ - hiermee kan je makkelijk je pagina's *aan google toevoegen*.

je kan op die manier dus ALLEEN de hoofd-pagina in google zetten, en de rest eventueel verwijderen.
 
bij punt 1 bedoel je dus dat er door meer links van andere naar je homepage, deze pagina tav de overige sitepagina;s meer waardering krijgt van google....en zo hoger komt te staan.

punt 2 zal ik even onderzoeken. thx
 
google indexeert doormiddel van een bot. deze bot doorzoekt je website naar links. doormiddel van meta tags kan je aangeven tot hoever de bot mag gaan. dus als jij alleen je mainpage wilt laten indexeren moet je daar een meta tag voor maken.

voorbeeld:
<meta name="robots" content="index, follow" />

hierbij geef je de robot informatie dat de index hoofdpagina is en dat die je hele pagina mag doorspitten op links naar andere delen van je website.

als je nofollow gebruikt zal die geen verdere links doorzoeken
 
agree met feint, via meta-tags of htacces kan je de bot 'sturen'.


bij punt 1 bedoel je dus dat er door meer links van andere naar je homepage, deze pagina tav de overige sitepagina;s meer waardering krijgt van google....en zo hoger komt te staan.
Wat ik eigenlijk bedoelde is andere websites; als bijvoorbeeld www.nu.nl naar jou linkt, vind google je 'interessanter' dan als niemand naar je linkt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan