Goed overklokbaar AMD systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Ik heb al eens een vraag geplaatst voor een overklokbaar Pentium 4 systeem, maar aangezien ik financieel wat minder heb om te besteden ga ik maar over op AMD.(had liever Pentium gekocht)
Ik zit nu op m'n reserve pc en kan geen games meer spelen omdat de AGP niet goed werkt.
Ik wil een leuk overklokbaar systeem maken.:D

Van het systeem wat ik nu heb staan wil ik de volgende onderdelen nog gaan gebruiken;

3x Maxtor 60gb 7200rpm(ATA 133)
(Western digital 30gb, Seagate 10gb beide 5400rpm te gebruiken als verwisselbare schijven)
Riva tnt 2 m64 32mb
(wordt later vervangen)
Plextor 24x10x40(PX-W2410A)
Samsung dvd(SD-616F)(Wordt mischien verkocht)
Hdd bracket ATA 133(voor verwisselbare schijf)
Floppy drive
uiteraard hou ik m'n casemod om alles in te bouwen.

Het voordeel voor mij is dat ik nu nog m'n oude schijven (ATA133) kan gebruiken in Raid configuratie

Welk moederbord/processor.
Veel (overklok)instellingen in het Bios.
AGP + genoeg PCI sloten.
Welk merk/soort geheugen kan ik daarbij het beste nemen.
Rekening houden met het overklokken.

Budget €300,-

Voor ongeveer € 300 heb je een nog veel beter overklokbaar P IV-systeem. En hij presteert ook een stuk beter dan AMD, de Athlon XP zit nu echt aan z'n einde.

Geef eens info daarover als je wilt?
Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.:confused:

Een Asus P4P800 (€ 126), een Pentium IV 2.4C (€ 188) en 2x 256 MB geheugen. Zal wat meer zijn dan € 300, maar het is het langer sparen dubbel en dik waard. Een P IV 2.4C krijg je zeker tot 3.4 GHz zonder een vcore-verhoging.

Het probleem is dat ik momenteel ff niet verder kan sparen.(hoge vaste lasten)
Ik baal nu dat ik geen enkele game meer kan spelen.
En een heel groot deel van m'n hardware nu in de kast ligt, omdat ik het niet kan aansluiten.

Laatst bewerkt:
Dan kan je ook een Abit NF7-S, een goede AMD 2500+ en 2x 256 MB geheugen kopen. Zal je ongeveer 50 euro goedkoper uitkomen.

Presteerde die 2500+ niet slecht voor de 2500+ benaming?
Ik had laatst een test in ik dacht PC-active gelezen daar over

Redelijk. Maar je kan hem wel echt hoog gaan overklokken, tot een rating van 3000 à 4000+.

Ik heb net ff een review van de Abit NF7-S gelezen.
Een mooi moederbord, maar ik begrijp dat hier geen onboard Raid-controller op zit.(ATA100/133)

Je kan er iig lekker hoge FSB's mee halen, 220 à 250 MHz. Hij ondersteunt inderdaad geen IDE-RAID, maar er is geen moederbord met IDE-RAID dat zo hoog als de NF7-S komt - voor AMD dan toch. De P4P800-Deluxe heeft het en die kost ongeveer € 145. Als je nog snel eentje haalt heb je de oude revisie, daarop heb je nog de mogelijkheid om PAT te activeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan