Goed signaal, maar geen verbinding mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

brambozz

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2011
Hoi iedereen,

Sinds een maand heb ik een probleem met mijn internetverbinding.
Na veel dingen proberen (met geen succes) probeer ik het hier maar.
Het probleem:
Ik heb een modem aangesloten op een router.
De router wordt op de computer herkend, maar als ik ermee probeer te verbinden lukt dat niet.
Wat eigenaardig is, is dat als ik direct met een kabel vanuit of de modem of de router een verbinding maak, het internet het perfect doet.
Ik kan dus ook alle instellingen van de router en het netwerk veranderen.
Bij ons in huis zijn er meerdere laptops en het probleem doet zich bij allen voor.
Ik kan echt niet meer bedenken wat het kan zijn, dus ik hoop dat een van jullie iets kan bedenken.

Gegevens.
Router: TP-link WR1043ND
Besturingssusteem: Windows 7 (64bit), windows vista (32bit) (verschillende laptops)
Firewall is voor zover ik weet gewoon de standaard, op één laptop zit avg
De kaartjes voor de draadloze verbindingen zijn dus ook verschillende, ik kan evt. opzoeken wat voor kaartjes dat zijn.
De laptops zijn btw 3 van dell en één van asus.

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven en dat het probleem duidelijk is.

Bram

Het is toch wel een router voor draadloos gebruik?

Geen enkele laptop/pc kan dus draadloos verbinding maken.

Worden er door deze laptops wel andere draadloze netwerken gevonden?

Gecontroleerd of de draadloze netwerkkaarten zijn ingeschakeld en geïnstalleerd.

Staat SSID wel aan, zodat de router zichtbaar is?

Is wireless wel ingesteld en is er een key (wpa2) aangemaakt?

Geen Macadress beveiliging zoadat eerst in het routerconfig de macadressen van de draadloze netwerkkaarten moet worden opgevoerd?

Laatst bewerkt:
De router is inderdaad wel voor draadloos gebruik.
Het draadloze netwerk wordt wel herkend door de computers, hij staat dus in de lijst van beschikbare netwerken (waar ook andere netwerken zijn).
De router is dus ook zichtbaar.
Het netwerk is ook beveiligd, volgensmij met wpa2
Ik snap alleen je laatste vraag niet precies, maar er staat, bij de instellingen van de router, dat Wireless MAC filtering disabled is.

Wat gebeurt er dan als je je aanmeldt bij het netwerk?

Als het goed is moet je dan je beveiligingskey invoeren.

Waar gaat het dan mis?

Macadress beveiliging vind je in het routerconfig. Als je router deze mogelijkheid heeft en is ingesteld.
Daar heb je als ik je goed begrijp ook de beveiligingssleutel aangemaakt.

Laatst bewerkt:
Als ik klik op 'verbindingen maken' duurt het even, dan geeft hij de foutmelding: Kan geen verbinding maken met het netwerk.
Ik hoef geen beveiligingskey in te voeren, omdat het een bekend netwerk is; ik heb eerder wel verbinding gehad.
De beveiliginskey konden we instellen tijdens het installeren van de router.

Ik heb nu in plaats van wpa2, wpa genomen, maar dat helpt niets.
Ik heb ook geprobeerd de router te verplaatsen, omdat er misschien iets mis was met het signaal.
Voor de zekerheid had ik het netwerkprofiel dat was aangemaakt door de computer verwijderd.
Op een gegeven moment kwam ik op het netwerk, maar als ik naar netwerkcentrum ging stond er een soort diagram: PC ---- Netwerk ---- Internet
Boven het streepje naar het netwerk stond steeds een gele driehoek (dus geen verbinding), maar om de paar seconden was hij voor hele korte tijd verbonden met het netwerk, daarna verscheen de gele driehoek meteen weer.
Het lijkt dus alsof de laptop steeds van het netwerk af wordt gegooid.

Geen storende draadloze apparaten in de buurt?
Pobeer eens een ander kanaal?

Het enige wat ik kon bedenken was inderdaad een storend signaal.
Ik heb al verschillende kanalen geprobeerd, maar die werken niet (5,6 en 11).
Hij stond eerst op automatisch kanaal kiezen.
Ik heb de router ook een keer letterlijk naast de laptop gezet, want ik dacht dat een eventueel storen signaal dan geen hinder zou geven.
Hetzelfde probleem bleef echter.

De router zit met een (internet)kabel vast aan de modem.
De modem is een 'Arris' modem, voor zover ik weet verzend die modem geen draadloos signaal, maar dat weet ik niet zeker.

via de pc naar de tv kijken

Ik heb sinds vorig jaar een omvormer van vga naar HDMI, dit is een kastje Type CP261H. Dit werkte tot vandaag perfect, wanner ik het aansloot op mij laptop verkleinde het beeld op mijn laptop en kon ik alles via de tv weergeven, doch wanneer ik de vga kabel in mijn laptop steek hoor ik enkel een seintje van er is iets aangesloten maar geen beeld meer dat verkleind op mijn laptop.het beeld blijft hetzelfde.
Zou iemand weten wat er aan mankeert.
Mijn E Mail adres is hirdesvrooy@gmail.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan