Goed systeem? Geef je mening.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinnie320

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Hallo,

Ik ga een pc in elkaar laten zetten door Alternate. Ik wilde van jullie even horen of de configuratie wel goed is of dat je nog tips hebt. Zie hier de link naar mijn configuratie. (als deze werkt)

Ik heb er ook nog een afbeelding bij gedaan met een overzicht: configuratie.png

Ik denk dat je voor dat geld een soortgelijk hele PC kunt krijgen.

Daar heb ik naar gekeken, maar dan zit er vaak een slechte videokaart in en die moet juist goed zijn.

Als men mij vraagt een pc samen te stellen dan stel ik altijd 1,5 vraag...

Wat wil je met de pc gaan doen? Nu en in de toekomst..

Ik stel die vraag met een duidelijke reden want ga je bv alleen internetten dan is de meest basic pc al voldoende, ga je de nieuwste games spelen (met alle toeters en bellen) dan wordt het prijskaartje weer anders.:d

PS Zonder te weten wat je precies met het systeem wilt doen ziet het er keurig uit.

Laatst bewerkt:
Mod edit

@Kawaknaller:Graag gebruik maken van de knop :Reageer op vraag.Nu gebruik je op het hele forum de quote knop.
Dit is niet(altijd) nodig.Topics worden onnodig lang met dezelfde tekst en onnodig data verkeer.;)

Ik ga hem vooral gebruiken voor gamen en internetten, video bewerking o.i.d. zal niet van toepassing zijn. Een vriend van me zei dat een ssd ook erg handig is. Nou kan ik niet te veel geld uitgeven en als ik dat zou willen moet ik dus besparen op de videokaart. Denken jullie dat dit handig is en zo ja, weet je dan ook een vervangende goedkopere videokaart?

Heel toevallig heb ik in de kerst vakantie een nieuwe (in mijn geval) game pc gekocht met zo'n SSD schijf.
Het opstarten is erg snel en je merkt dat je OS ook echt zeer snel reageert. Of het nodig is is aan jou. Ik heb de SSD alleen voor mijn OS gekocht en wat kleine proggies, de games staan op een andere 1TB schijf.

de prijzen van de SSD's worden steds interessanter echter ben je goedkoper uit met een normale sata waar ook niks mis mee is. en als je wilt gamen is bezuinigen op de videokaart wat mij betreft niet echt een optie.
VB. SSD OCZ 90GB > 147 Euri
WB 2TB 80 Euri

prima systeem de HD6850 past daar perfect bij

totaal kost hij 596,04 euro meschien ook handig om bijvoorbeeld bij 4launch met de zelfde spec's naar de prijs te kijken alternate valt vaak wat duurder uit;)

4launch heeft trouwens een goedkope assemblage met 2 jaar garantie

Ik denk dat je voor dat geld een soortgelijk hele PC kunt krijgen.
denk het niet altans niet kant en klare pc's daar betaal je ook nog eens voor het "merk" zelf

Laatst bewerkt:
@firest0rm

Bij 4launch kan ik de HD6850 niet vinden.

Ik denk dat ik ook geen ssd koop, maar gewoon voor alternate ga.

dan heb je niet goed gezocht hij moet er tussen staan:rolleyes:

klik

je moet bij videokaarten naar PCI-e AMD gaan (ATI bestaad namelijk niet meer)

@firest0rm

oow dat wist ik niet :P

Ik heb even gekeken en bij 4launch kom ik uit op 667 en bij Alternate op 673, niet veel verschil. Welke winkel heeft de beste service? Dan bestel ik hem daar wel.

hmm bijde winkels zijn in mijn ogen even goed kwa aftersales en levertijden
4launch geeft je 2 jaar garantie ik weet niet hoeveel jaar alternate je geeft
verder ben je iets goedkoper uit bij 4launch

kijk ff hoeveel jaar garantie alternate je geeft en ga dan voor de langste garantie periode

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan