Goed systeem?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shap
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Shap

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Alvast mijn excuses als het niet de bedoeling is dat ik hiervoor een nieuw topic start.

Ik ga een pc aanschaffen en dit is het systeem dat ik in gedachten had;

- Asus P5N-E SLI
- Intel Core 2 Duo E7200 S775
- GeForce 8600 GT 1GB PCIe
- 2 GB RAM (Kingston)
- 350 Watt voeding

Ik weet dat dit niet het beste van het beste is, maar ik dat hoef ik ook niet. Ik wil ongeveer Crysis op medium en bijvoorbeeld Assassins Creed op high. Lukt dat met dit systeem? En is het allemaal een beetje in verhouding?
Suggesties zijn welkom :)

wat is je butget ?
en moet je geen case enzo

Het liefst rond de 500, ik heb het niet zo breed. ;)
Heb wel een case, uiteraard, maar dat leek me er niet zo toe doen... moet ik alles posten?

Waarom neem je de 1gig versie van de 8600GT, dit heb je niet nodig, 512mb voldoet aan je eisen.

Omdat daar niet zo veel geld in zit . Een tientje o.i.d (ten opzichte van een andere kaart). Maar mijn kaart is dus wel bon?

Laatst bewerkt:
Omdat daar niet zo veel geld in zit . Een tientje o.i.d (ten opzichte van een andere kaart). Maar mijn kaart is dus wel bon?

Nou, nee... bepaald niet...

Met een Radeon HD4850 kom je veel verder en deze heeft ook een veel betere prijs/kwaliteitverhouding.

Maar ik hoef dus niet het beste van het beste, en bovendien is die kaart ook een stukje duurder, of niet? Een 8600gt is toch wel genoeg voor Crysis op medium?

Maar ik hoef dus niet het beste van het beste, en bovendien is die kaart ook een stukje duurder, of niet? Een 8600gt is toch wel genoeg voor Crysis op medium?

Nee tuurlijk moet je niet het beste van het beste nemen, dan betaal je de hoofdprijs. Je moet er een stukje onder gaan zitten. Die 8600 GT van jou is alweer sterk verouderd en behoorlijk sloom. Crysis op medium ga je net wel/niet redden met een redelijke framerate. Waarom geen HD4850 kopen en jezelf een miskoop besparen? Ben je meteen klaar voor GTA IV als je die ook nog zou willen spelen, en verdere spellen in de nabije toekomst.

Nee tuurlijk moet je niet het beste van het beste nemen, dan betaal je de hoofdprijs. Je moet er een stukje onder gaan zitten. Die 8600 GT van jou is alweer sterk verouderd en behoorlijk sloom. Crysis op medium ga je net wel/niet redden met een redelijke framerate. Waarom geen HD4850 kopen en jezelf een miskoop besparen? Ben je meteen klaar voor GTA IV als je die ook nog zou willen spelen, en verdere spellen in de nabije toekomst.

En een 8800 GT / 9600 GT bijvoorbeeld? Die zijn namelijk wel weer goedkoper, want die HD4850 is wel aardig prijzig, waar ik hem zou bestellen. Ik hoef trouwens niet alle nieuwe games te kunnen spelen, hoor.

Laatst bewerkt:
En een 8800 GT / 9600 GT bijvoorbeeld? Die zijn namelijk wel weer goedkoper, want die HD4850 is wel aardig prijzig, waar ik hem zou bestellen. Ik hoef trouwens niet alle nieuwe games te kunnen spelen, hoor.

Tja, het ligt er net aan wat jij er voor wilt uitgeven. Feit blijft gewoon dat de HD4850 de beste prijs/kwaliteit van dit moment is, zoals de 8800 GT dit een half jaar geleden was... Aan jou de keuze natuurlijk.

Nou, ik heb zelf niet zo bizar veel verstand van kaarten, maar een 8600GT leek mij prima. Nu blijkt die dus verouderd te zijn, maar ik denk dat een 8800GT uitstekend voor mij werkt.
Nog een vraag; ik ga dus geen problemen krijgen dat mijn moederbord mijn processor niet aankan, of dat mijn kaart te geavanceerd voor mijn processor is o.i.d?

Nou, ik heb zelf niet zo bizar veel verstand van kaarten, maar een 8600GT leek mij prima. Nu blijkt die dus verouderd te zijn, maar ik denk dat een 8800GT uitstekend voor mij werkt.
Nog een vraag; ik ga dus geen problemen krijgen dat mijn moederbord mijn processor niet aankan, of dat mijn kaart te geavanceerd voor mijn processor is o.i.d?

Nee, past allemaal prima. Hou trouwens wel rekening met je voeding. 350 watt gaat wel lukken, mits de voeding van een a-merk is.

Crysis gaat met dat systeem net niet op medium werken denk ik. Het zal alleszins een hele nipte worden.

Met het systeem dat ik als eerste voorstelde, neem ik aan?

Bijlagen

• pc 500 eu.jpg
    pc 500 eu.jpg
    53 KB · Weergaven: 215
als je nou die e8500 vervangt door een e8400, dan kan je er een mooi ocz stealthxtreem 600 watt in zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan