Goede backup-software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deenik

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2007
Beste mensen,

Ik heb een vraag. Wij hebben sinds een half jaar een externe hardeschijf op het netwerk aangesloten als backupmogelijkheid. En nog steeds ben ik op zoek naar een geschikt backup-programma wat aan mijn eisen voldoet.
Het is vrij simpel. Ik zoek een backupprogramma die iedere dag alleen maar gewijzigde bestanden bijwerkt en de verwijderde dingen ook verwijderd. Zodat de backup er precies uitziet zoals mijn PC. Ik gebruik nu Cobian Backup 8. Maar als ik die instel dat hij alleen gewijzigde bestanden backupt(bestanden die gewijzigd zijn ná de laatste backup), dan doet hij dat wel maar alle andere bestanden die ik verwijderd heb blijven staan. Zo krijg ik een ophoping aan bestanden op de externe schijf, en dat zorgt voor een ongeorganiseerde rotzooi. Zo'n programma moet toch wel bestaan lijkt mij, want ik gebruikte voorheen Mozy, daar kun je tot 2GB gratis een backup hebben, maar dat is via internet. Maar daar had ik gewoon een actuele backup zonder dat het programma telkens een volledige back-up moest draaien. Hij draaide gewoon een backup van gewijzigde bestanden en dingen die er niet meer stonden haalde hij ook uit het backupsysteem.

Kan iemand mij helpen of heeft iemand opmerkingen/suggesties?

Jeroen

Laatst bewerkt:
Eigenlijk zoek je dus een synchroniseer programma om je backup mappen te synchroniseren met je originele mappen.
De mappenstructuur van je backup is daarbij identiek aan je originele structuur.

Indien dat het geval is kan je misschien eens proberen met: DSynchronize, een freeware die heel wat mogelijkheden heeft, inclusief een planner en mogelijkheid om te backuppen naar Harddisk, LAN, USB, CD/DVD, FTP, zelfs nog floppy ;)

Ik heb het nu geinstalleerd, de dingen aangevinkt die ik wilde. Maar als ik nu op 'synchronize' klik, zegt hij t volgende: 'Acces rights error in destinationpath'. Wat moet ik daarmee? hoe los ik dat op? Er zit geen beveiliging op de externe schijf ofzo.. via de verkenner kom ik erop en Cobian werkte er ook altijd goed mee..

Mogelijk een bug in het programma. Ik heb die fout nog niet gehad.
Een andere mogelijkheid is SyncBack, een gratis backup/synchroniseer programma.
Je kan er gemakkelijk 'normale' backups mee maken, maar ook twee mappenstructuren mee synchroniseren. Bij de opties geef je dan op wat er dient te gebeuren met nieuwere bestanden en met bestanden die wel in de doel-map zitten maar niet meer in de bron-map.
Zeer handig programma. Ik had er vorige keer niet aan gedacht dat ik dat ook nog ergens in gebruik had voor het maken van automatische syncronisaties... :D

Je kan het programma hier vinden.

Deze werkt ook prima, overigens dient de gebruiker wel administrator rechten te hebben bij installatie, anders kunnen de beschermende mappen en bestanden niet worden gekopieërd.

Je vind de info daarover hier.

Ok, ik ben het programma nu aan het gebruiken. Maar wat is nou het verschil dan tussen met dit programma een backup maken of synchroniseren? Als ik synchroniseer wordt alles net zo goed gezet als dat ik een backupopdracht geef..?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan