Goede backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

SjaakVerhoeve

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2007
Ja hoor het blauwe scherm is terug, na enkele dagen.
Ik denk dat ik mijn pc ga backupen en opnieuw installeren.

Weet iemand een goede backup tool voor windows XP, ik zou ook graag mijn systeem instellingen en programma's backupen.
Natuurlijk ook mijn bestanden/documenten ( muziek, foto's etc.)

Ik ben nu mijn bestanden map voor map op mijn HDD aan het zetten..

Sjaak

Hoi,

Hier heeft XP zelf een prima voorziening voor:

Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Wizard bestanden en instellingen overzetten ....

Je kunt hier zeer gedailleerd bepalen wat je allemaal wilt overzetten.

Uiteraard wordt alle data die op de 'standaardlokaties' (zoals de map 'Mijn documenten') meegenomen. Kijk wel of je ook nog andere mappen hebt aangemaakt daar buitenom.

Bedankt.
Ik ga de standaard optie van windows gebruiken.

Groet ,

Sjaak

Ok, voor wat je nu wilt - backup van je data voordat je herinstalleert - een prima oplossing.
Als je met die herinstallatie helemaal klaar bent (XP, alle updates, standaardsoftware zoals een Officepakket e.d.) adviseer ik je hiervan een 'image' te maken.

Zelf hanteer ik de volgende methode:
- Naast de systeempartitie voor m'n dagelijkse gebruik, maak ik een dual-boot met hierop alleen XP (of Vista).
- Hierop installeer ik tevens DriveImage XML en andere programma'tjes voor 'noodoplossingen'
- Met DriveImage XML maak ik een image naar een andere (externe) harde schijf of partitie. Dat kan ook de partitie zijn waarop ik de tweede keer Windows heb geïnstalleerd.
- Bij ernstige problemen met de 'originele' gebruikersomgeving kan ik dan met DriveImage deze partitie in zijn geheel terugzetten, waarna ik weer snel 'verder' kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan