Goede camera?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Bij de Kijkshop (ja sorry :eek::p):

Kodak digitale camera, C530
5 megapixels
4 CM LCD kleurenscherm
16 MB intern geheugen
€109,-

Wat denken jullie hiervan?

Ik ben opzoek naar een beetje een budgetcamera met acceptabele kwaliteit om foto's te kunnen afdrukken. Een aantal jaar terug had ik een camera van iemand te leen, 3 MP en 3x optische zoom maar de kwaliteit was niet om over naar huis te schrijven.
Zelfs na het bewerken van de foto's viel het tegen.

<€200 is de bedoeling.

Voor zover ik weet zijn er twee dingen die belangrijk zijn:
1. Megapixels
2. Optische zoom

Hoever ga ik hiermee komen? (het is geen fotoshoot he, gewoon wat vakantiekiekjes :))

Owja; cameratje:
http://www.kijkshop.nl/index.asp?st...groepID=0&intSubgroepID=0&intProductgroepID=0

De functies zijn basic, maar voldoende denk ik?
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERS...000004076524&Section=SCE&sec_Page=Description

1752817.gif
 
Het aantal megapixels is niet zaligmakend.
Veel pixels van een slechte kwaliteit maakt geen goede foto.

Wat wil je met het toetsel doen? Hoe groot wil je de foto's afdrukken?

Wanneer je bv actie foto's wil maken, bv sport, of zelfs spelende kinderen, dan loop je al vlug tegen de beperkingen aan van een compact camera.

Vooral de goedkopere toestellen hebben een enorme shutterlag.

Je drukt de ontspanknop in, en je hebt pas 1 sec. later een foto.
Met dit soort toestellen is het zelfs een hele kunst om bv een schommelend kind op de foto te zetten.

Een merk wat leuk geprijst is, een goede lens heeft en een hele korte ontspan vertraging heeft is een toestel van het merk Ricoh.
Een goed toestel is de R2. http://www.letsgodigital.org/nl/camera/review/41/page_1.html

Wel een paar euro boven je budget, maar zeker de moeite waard om door te sparen.

Mvg P
 
Ricoh, voor mij een onbekende.. Ziet er zo wel goed uit, ik zie alleen geen prijs staan.

Dit cameratje waar ik over vraag post ik omdat ik het vanochtend in de Metro zag, prijsje aantrekkelijk.
En Kodak is een bekend merk.

Denk aan rustige dingen, landschappen, diertjes misschien en de bekende "lachen met de lokale dorpsgenoten" (ga nou geen verkeerde indruk krijgen :p, het zijn maar voorbeelden).
Het hoeft dus niet allemaal super. En hij is niet zo groot van formaat.
 
XP_PC zei:
Ricoh, voor mij een onbekende..

Focus je niet op een merk van een toestel, maar voornamelijk het merk/type lens wat in het toestel zit.

En geloof me, Ricoh is geen klein merk in de fotografie wereld.

Wanneer je een beetje zoekt, kan je het toetsel vinden voor €279,--
 
Al weer een tijdje geleden ook deze vraag gesteld.

Dankzij jullie reacties zoals die van Patrickt heb ik me wat meer kunnen verdiepen in de wereld van digitale fotocamera,s.
De site die Patrickt al aangeeft is de moeite waard om eens goed te lezen.
Er worden verschillende merken doorgelicht met alle plus en minnen.

Het aanbod is zo groot tegenwoordig dat een keuze niet makkelijker wordt.
Kodak zal opzich geen slechte camera,s maken, maar reken bij het bedrag die je ziet bij welke advertentie en welk merk 50 euro erbij op.
Dit gaat op aan: extra geheugen, 2 setjes oplaadbare batt., en oplader ( bij sommige meegeleverd )
16mb intern geheugen is niks,, en de meegeleverde batt. zijn in mum van tijd leeg.

In jouw budget zal je leuke camera,s kunnen vinden neem de tijd en lees wat meer op de site die al is aangegeven.
Een goede lens is zeer belangrijk, en dat er een optische zoom op zit vind ik persoonlijk belangrijk.

Mijn keuze is uiteindelijk een sony cybershot geworden omdat deze toch gebruik maakt van een carl zeiss lens en het in mijn budget passend was.

Succes met je keuze..


gr. Marcel
 
Ik heb zelf 2 kodaks 'versleten' en voor mij geen kodak meer.
  • ten opzichte van andere merken 'vreten' ze stroom
  • bij beide camera's het batterijklepje kapot gegaan (reparatiekosten € 85 !!!! )
  • slechte kwaliteit van donkere kleuren (rood en groen pixels tussen b.v. zwart)
  • macrofunctie niet optimaal (snel pixelvorming bij afstand <20 cm)

Nou ken ik deze camera natuurlijk niet, maar het merk kodak heeft voor mij afgedaan. (kijk eens rond in de betere fotozaak welke merken ze daar hebben liggen, dat is meestal een aardige indicatie welk merk je zou moeten kiezen)
 
Ricoh

Ricoh wordt aanbevolen en ik kan dat van harte ondersteunen. Mijn schoonzoon heeft het aanbevolen type mee naar Afrika gehad voor wildfotografie en hij is lyrisch daarover. Snel gereed, laag stroomverbruik zijn in Tanzania erg belangrijk.
 
patrickt zei:
Focus je niet op een merk van een toestel, maar voornamelijk het merk/type lens wat in het toestel zit.

En geloof me, Ricoh is geen klein merk in de fotografie wereld.

Wanneer je een beetje zoekt, kan je het toetsel vinden voor €279,--

Merken hebben bekendheid, en vaak een naam hoog te houden.

Aangezien ik niet veel ervaring wat kwaliteit betreft zegt een type of merk lens mij niets.

Niet meer gezocht gisteravond.

1marcel zei:
Al weer een tijdje geleden ook deze vraag gesteld.

Dankzij jullie reacties zoals die van Patrickt heb ik me wat meer kunnen verdiepen in de wereld van digitale fotocamera,s.
De site die Patrickt al aangeeft is de moeite waard om eens goed te lezen.
Er worden verschillende merken doorgelicht met alle plus en minnen.

Het aanbod is zo groot tegenwoordig dat een keuze niet makkelijker wordt.
Kodak zal opzich geen slechte camera,s maken, maar reken bij het bedrag die je ziet bij welke advertentie en welk merk 50 euro erbij op.
Dit gaat op aan: extra geheugen, 2 setjes oplaadbare batt., en oplader ( bij sommige meegeleverd )
16mb intern geheugen is niks,, en de meegeleverde batt. zijn in mum van tijd leeg.

In jouw budget zal je leuke camera,s kunnen vinden neem de tijd en lees wat meer op de site die al is aangegeven.
Een goede lens is zeer belangrijk, en dat er een optische zoom op zit vind ik persoonlijk belangrijk.

Mijn keuze is uiteindelijk een sony cybershot geworden omdat deze toch gebruik maakt van een carl zeiss lens en het in mijn budget passend was.

Succes met je keuze..


gr. Marcel
Ik heb geheugen (1GB) en oplaadbare batterijen (Camera + geschikt?) en een lader. Dus dat scheelt alweer.

Nogmaals; lens zegt mij niets. Heeft iemand een ervaring, of een goede opinie over, 'die moet je nemen wat..'?

humpe zei:
Gaat ik doen.

humpe zei:
Ik zou de camera niet kopen je kan beter eens naar testen van kieskeurig kunnen kijken wat jde mogelijk heden zijn.


http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/digitale camera.htm
Argument?

humpe zei:
IK he ook niet gezegt dat hij een kodak niet moest kopen, ik dacht dat hij zou kijken naar


http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/digitale camera.htm
Volgens mij zei je dat wel :confused:..

JaapJvanVeen zei:
Ricoh wordt aanbevolen en ik kan dat van harte ondersteunen. Mijn schoonzoon heeft het aanbevolen type mee naar Afrika gehad voor wildfotografie en hij is lyrisch daarover. Snel gereed, laag stroomverbruik zijn in Tanzania erg belangrijk.
Klinkt goed.. Maar prijs is ook een issue.
Momenteel zei ik dus rond <€200, misschien nog iets hoger in de toekomst maar weet ik nog niet.

maestro12 zei:
Ik heb zelf 2 kodaks 'versleten' en voor mij geen kodak meer.
  • ten opzichte van andere merken 'vreten' ze stroom
  • bij beide camera's het batterijklepje kapot gegaan (reparatiekosten € 85 !!!! )
  • slechte kwaliteit van donkere kleuren (rood en groen pixels tussen b.v. zwart)
  • macrofunctie niet optimaal (snel pixelvorming bij afstand <20 cm)

Nou ken ik deze camera natuurlijk niet, maar het merk kodak heeft voor mij afgedaan. (kijk eens rond in de betere fotozaak welke merken ze daar hebben liggen, dat is meestal een aardige indicatie welk merk je zou moeten kiezen)
Stroomvreters heb ik ervaring mee met een andere camera. Dat is de reden dat ik een nieuwe wil. Die ik nu heb liggen is echt niet goed. Batterijen NIEUW uit het doosje al na 10 minuten leeg. Als ik het LCD-tje uitzet wat langer.
Ai... Geen garantie dan?
Ok.. Dat is wel jammer dan.
Dat zegt me niets?
 
Het personeel in ieder geval niet, heeft er weinig tot geen verstand van.
De term 'hoe meer, hoe beter' is voor hun zeker van toepassing (hoe meer pixels en zoom, hoe beter de cam, al is het een sweex)
Ik vind de keuze bij Mediamarkt ook niet echt overweldigend, maar jezelf voor laten lichten bij een 'echte' fotozaak en dan gaan kijken bij Mediamarkt of ze hetzelfde toestel voor minder verkopen is natuurlijk een optie.
 
Tsja en het kruidvat heeft er ook één in de aanbieding (samsung)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan