Goede camera?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wanneer je over camera's bij de Lidle begint, haak ik af.

Ik dacht ergens in je eerste post te lezen, dat van je huidige camera de kwaliteit tegenvalt.

Dan moet je vooral gaan shoppen bij de Lidle.

Iedereen staart zich blind op het aantal Megapixels, echter dit is niet zaligmakend.
De kwaliteit van een pixel is veel belangrijker. Oftewel, de kwaliteit lens die gebruikt word.

Ik heb zelf veel ervaring met fotografie, dus ik hoop dat je mijn antwoorden in overweging neemt bij het beslissen van de juiste koop.
Zoniet, dan zie ik je over een jaartje wel weer terug in een nieuwe thread van je bij het aanschaffen van weer een nieuwe camera.

Ik heb er nog geen hoor :). Maar ik ga eens goed rondkijken op vergelijkingssites en wat artikeltjes doorlezen enzo.
Weet nu een beetje waar ik op moet letten.

Ik schiet zelf met een Nikon D70 met een assortiment aan glas. Redelijk veel ervaring met fotografie als hobby met hier en daar een kleine opdracht.

Ik hoop dat je mijn adviezen ter harte neemt, en je niet blind staart op het aantal megapixel waar fabrikanten mee pronken.

Wanneer ik je nog een advies mag geven, let vooral op de ergonomie van het toestel.

Wanneer je een toestel kiest moet het ook lekker in de hand liggen.

en je niet blind staart op het aantal megapixel waar fabrikanten mee pronken.
Deed ik toch al niet gelukkig.

Tja ik twijfel een beetje.. Het is óf nu een budgetcam voor de vakantie, of nog gewoon ouderwets analoog en even doorsparen voor een goede..
In principe wordt 'ie ook alleen in de vakanties gebruikt. Voor het dagelijks gebruik heb ik mijn mobiel wel.
We'll see :).

patrickt zei:
Laatste tip dan: gewoon doorsparen. :D

Mja dat weet ik nog niet ;). Zoals het er nu uitziet wordt het ding één keer per jaar gebruikt en dan is het een beetje zonde ;).

Digitale Camera Canon A520

· Type: Canon Powershot A520
· Aantal Megapixels: 4,0 (1)
· Optische zoom: 4x
· 20 Opnameprogramma´s (2)
· Canon Visionary Technology. ( verzamelnaam voor Canon kenmerken)
· 9 Punts AiAF.
· Max. 3 minuten movieclips met geluid. (opname mogelijkheid)
· Groot 1,8“ LCD-scherm.
· PictBridge/Canon Direct Print compatible.
· Print/Share knop. (3)
· Zeer eenvoudig in gebruik.
· Incl. 16 MB geheugenkaart.
· Incl USB kabel.
· Incl. fototas.
· Incl. batterijlader met batterijen.
· Batterijen : oplaadbare NiCd- of NiMH-batterijen. (Ni-MH AA batt.bijgeleverd bij de actie lader)
· Gratis 100 MB opslagruimte bij de Canon Image Gateway.
· Standaard 1 jaar garantie.
Gratis 50 afdrukken ter waarde van €10

========

Hoe klinkt dat zo 1, 2, 3?

EDIT: Was als Beste Koop Consumentenbond: PowerShot A520, februari 2006.

EDIT2: Info van Canon: http://www.canon.nl/for_home/product_finder/cameras/digital/powershot_a520/index.asp

Laatst bewerkt:
Dat begint op een camera te lijken.
Heb toevallig vandaag voor vrouwlief een Panasonic DMC LS2 aangeschaft, een enigszins vergelijkbare camera, alleen iets meer mp, maar waar ik vooral voor viel, was de Leica lens en de beeldstabilisatie (2 nivo's) en dat voor nog geen € 150,-

Kvind ut design niet mooi :p.

Nee, zonder dollen. Leuk toestel!

Is Panasonic een beetje goed merk?

Mijn mening...ja, maar er zullen ongetwijfeld anderen zijn die er anders over denken.

Vooral de Leica lens (een topmerk op het gebied van lenzen) en de beeldstabilisator is vrij bijzonder voor deze prijsklasse.

Zoek anders eens wat reviews van deze camera. je weet vast wel hoe je moet zoeken op internet :p

maestro12 zei:
je weet vast wel hoe je moet zoeken op internet :p

Zoeken??
smilie_confused.gif

Ik had alleen die 16 mb voor 512 mb omgeuild.

humpe zei:
Ik had alleen die 16 mb voor 512 mb omgeuild.

Het cameratje was voor 127€ helemaal done, inclusief lader met accu's, kaartje (16 mb), tasje, etc. etc..

Ik heb nog een 256 kaartje thuis en een 1 GB in mn PDA.

Misschien dat ik er nog een 1 of 2 GB bijkoop. Prijzen zijn nu goed te doen.

Heb je met statiefjes ook nog kwaliteitsverschil of gewoon eentje zoeken die een beetje stevig is?
(ik heb wel eens gewerkt met van die dingen die uit zichzelf doorzakte..).

Ligt er helemaal aan waar je je prioriteit legt. Moet het een stevige zijn (dus zwaarder en lomper), moet het voor af en toe zijn (minder stevig, lichter en gemakkelijker mee te nemen) of voor zeer zelden om slechts als steuntje dienst te doen (kan je met een 'éénpoot' af). Dan heb je ook nog tafelstatieven enzovoort.......je raad het misschien al ik heb er dus meerdere.

Kijk ook eens hier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan