Goede camera?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wanneer je over camera's bij de Lidle begint, haak ik af.

Ik dacht ergens in je eerste post te lezen, dat van je huidige camera de kwaliteit tegenvalt.

Dan moet je vooral gaan shoppen bij de Lidle.

Iedereen staart zich blind op het aantal Megapixels, echter dit is niet zaligmakend.
De kwaliteit van een pixel is veel belangrijker. Oftewel, de kwaliteit lens die gebruikt word.

Ik heb zelf veel ervaring met fotografie, dus ik hoop dat je mijn antwoorden in overweging neemt bij het beslissen van de juiste koop.
Zoniet, dan zie ik je over een jaartje wel weer terug in een nieuwe thread van je bij het aanschaffen van weer een nieuwe camera.

Ik heb er nog geen hoor :). Maar ik ga eens goed rondkijken op vergelijkingssites en wat artikeltjes doorlezen enzo.
Weet nu een beetje waar ik op moet letten.

Ik schiet zelf met een Nikon D70 met een assortiment aan glas. Redelijk veel ervaring met fotografie als hobby met hier en daar een kleine opdracht.

Ik hoop dat je mijn adviezen ter harte neemt, en je niet blind staart op het aantal megapixel waar fabrikanten mee pronken.

Wanneer ik je nog een advies mag geven, let vooral op de ergonomie van het toestel.

Wanneer je een toestel kiest moet het ook lekker in de hand liggen.

en je niet blind staart op het aantal megapixel waar fabrikanten mee pronken.
Deed ik toch al niet gelukkig.

Tja ik twijfel een beetje.. Het is óf nu een budgetcam voor de vakantie, of nog gewoon ouderwets analoog en even doorsparen voor een goede..
In principe wordt 'ie ook alleen in de vakanties gebruikt. Voor het dagelijks gebruik heb ik mijn mobiel wel.
We'll see :).

patrickt zei:
Laatste tip dan: gewoon doorsparen. :D

Mja dat weet ik nog niet ;). Zoals het er nu uitziet wordt het ding één keer per jaar gebruikt en dan is het een beetje zonde ;).

Digitale Camera Canon A520

· Type: Canon Powershot A520
· Aantal Megapixels: 4,0 (1)
· Optische zoom: 4x
· 20 Opnameprogramma´s (2)