Goede clouddienst

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0119

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Hallo,

Ik weet niet waar ik deze vraag moet zette, dus deed ik het maar hier.

Wat is een goede aanbieder voor online opslag? iCloud wil ik niet.
Is SkyDrive een beetje goed? Of is Google Drive juist beter? Vertel het mij, want ik weet het niet...

Vriendelijke groet,
xp2

Hallo xp2. Hier de uitleg en de verschillen. Ik denk dat het wel een goede uitleg is over het een en ander. Ik heb ze allebei, maar dat terzijde. Succes. Hopende je voldoende te hebben geinformeerd.

Ik gebruik Dropbox.

Deze werkt zeer prettig. Je installeert het bijbehorende programma op elke computer waar je Dropbox op wilt gebruiken. Als je vervolgens op één computer bijvoorbeeld een bestand aanmaakt of bewerkt, worden deze wijzigingen automatisch overgebracht op de andere computers. Bestaande bestanden worden niet overschreven, slechts de wijzigingen worden doorgevoerd. Dit maakt het geheel behoorlijk snel.

Ik heb ook SkyDrive. Microsoft levert voor SkyDrive ook een bijbehorend programma dat standaard in Windows 8 en 8.1 zit. Of het voor eerdere versies is te downloaden weet ik niet. Tevens krijg je met Microsoft Office 2013, SkyDrive Pro mee.

Ik geef overigens de voorkeur aan Dropbox.

Ik heb mijn eigen Dropbox gemaakt met een goedkope pc. Overal ter wereld kan ik hem als lokale schijf benaderen en ik heb een kopie bij mijn zoon staan.
Wel iets voor gevorderden. Mijn "dropbox" draait onder Debian en is via https te benaderen (webdav technologie). Draait nu al bijna 2 jaar.

Dag andre@home, jij gebruikt zeker OwnCloud?
Ik ben zelf wel bezig met OwnCloud op het moment.

Groet,

Ik maak gebruik van 2 clouds, Dropbox & Google drive.
Beide programma's werken naar behoren en nog nooit tegen problemen aangelopen (behalve op te weinig schijfruimte).
En ik gebruik ze allebei omdat ik er met 1 niet genoeg geheugen heb. (en aangezien ik student ben geen zin heb om er voor te betalen :p).

Dank voor jullie snelle reacties!

Ik wil het volledig online hebben, aangezien ik ook soms moet kunnen inloggen op school. Mijn voorkeur gaat nog steeds eigenlijk uit naar SkyDrive, want ik heb al eenMicrosoft-account, en Google gebruik ik zelden.

Wat zijn de voor- en nadelen van SkyDrive tegenover Dropbox?

Vriendelijke groet,
xp2

Dag andre@home, jij gebruikt zeker OwnCloud?
Ik ben zelf wel bezig met OwnCloud op het moment.

Groet,
Ik gebruik hem via Webdav
http://www.linuxtoday.com/infrastructure/2012040100339OSDBSV
http://bernaerts.dyndns.org/linux/75-debian/62-debian-webdav-share

Ik heb dus zelf mijn certificaten aangemaakt met een heel lang wachtwoord... en mijn Explorer ziet er dan met gebruik van het vrije Netdrive uit alsof je een lokale schijf hebt:
een voorbeeld:
1251199891-33685700.png

Wat ik me kan herinneren van Dropbox is dat hij je HD vol gooit met de te backuppen bestanden, maar weet niet of dit inmiddels nog steeds zo werkt.
Heb al jaren Skydrive en dat met 'n grote opslagcapaciteit. Werkt perfect. Google drive is te klein en verder voor foto's de wat nieuwere en redelijk onbekende Zoolz, 100 Gb opslag meen ik.

Ik heb maar 8 TB.... ;) met een 100% backup op een andere locatie.
Hoe doen jullie dat met de backup vd Dropbox e.d.... of vertrouw je op hen? (wat als hun systeem crasht, hebben zij een backuo?)

@andre: dat zal geen dienst (gratis) in de Cloud zijn.;)

Hallo,
Sorry dat ik het zo zeg, maar ik vraag niet om een cloud waarbij je het op de pc opslaat, maar een die volledig ONLINE is. Welke zou ik doen? Google Drive of Microsoft SkyDrive?

xp2

Hier de voor en nadelen ik gebruik ze allebei, doch mijn voorkeur is met foto diavoorstelling in de skydrive, lekker foto's delen. Apps en foto's in Skydrive werkt ietsjes fijner.

Maar ja toch zelf beslissen.

Vergelijk SkyDrive. Bekijk hoe SkyDrive zich verhoudt tot Google Drive, Dropbox en iCloud. Vergelijk de verschillende services en kijk welke voor jou het meest geschikt is.

Klikje en succes. ;)

Ik zou ook voor Skydrive gaan. Solide bedrijf, solide werking.

Ik gebruik Google drive zelf en dat bevalt mij erg goed! Vooral vanwege het gratis geheugen en de snelle synchronisatie.

Oke, bedankt allemaal voor jullie reacties en meningen! Ik zie dat SkyDrive het meest voor mij geschikt is, en omdat ik ook een Microsoft-account heb. Dus mijn keuze is gemaakt, ik kies voor SkyDrive. Maar hoe kan ik dan bestanden daar naartoe uploaden vanaf de iPad? (zonder SkyDrive app)

groeten, xp2

Gewoon naar skydrive gaan via browser en inloggen en je bestanden uploaden denk ik dan. Als dit niet lukt zal je denk ik dan toch de app moeten installeren.

Groet,

Wat paulb152 al zei. Ja je moet de app hebben. Ik heb hem ook op de ipad en werkt perfect. Klikje en daar nog veel meer te lezen. ;)

Oke, bedankt. Maar ik wil geen apps meer downloaden want mijn apparaat staat erg vol met muziek, foto's, video's, enz.
Maar ik ga wel kijken of het lukt.

Vriendelijke groet,
xp2

Die APP is geen probleem en neemt nagenoeg geen ruimte in. De grootte van de APP is niet meer dan een MP 3 tje ongeveer dus een liedje. Kijk hier hoe klein dat ding is.

skydrive.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan