Goede combinatie bestaand en nieuw werkgeheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crulos

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Hoi!

Ik heb momenteel 4 gig (verdeeld over 2 strips) in mijn pc, op moederbord P55-CD53, van MSI.
Ik heb;
Kingston 9905403-011.A03LF 2 GB DDR3-1333 DDR3 SDRAM (8-8-8-22 @ 609 MHz) (7-7-7-20 @ 533 MHz) (6-6-6-17 @ 457 MHz)

Nu kwam ik op internet een ander setje tegen van OCZ;
OCZ DDR3 PC3-10666 Gold Low Voltage Dual Channel

1333 MHz DDR3 / CL 9-9-9-20 (CAS-TRCD-TRP-TRAS)
Unbuffured / Gold Layered Z3 XTC Heatspreader
1.65 Volts / 240 Pin DIMM

Is dit een haalbare combinatie?

Alvast bedankt voor de reacties

Tip: neem niet dit geheugen van OCZ erbij, het voltage wat er op moet staan is vrij hoog. Intel adviseert namelijk om niet meer dan 1,65V te gebruiken voor geheugen omdat de geheugencontroller die in de processor zit niet meer kan hebben! Bij het plaatsen van 4 geheugendimms moet je nogal eens het voltage ietsje hoger zetten om het goed te laten lopen, wat zou betekenen dat je 1,7V nodig hebt en dat is dus schadelijk voor de processor.

Mijn advies is om geheugen te zoeken dat op 1,5V draait, net als het geheugen dat je op dit moment al hebt. Bij het plaatsen van 4 modules kan je dan eventueel het voltage op 1,55V zetten wanneer het instabiel werkt en dan zit je nog ruim veilig voor je processor.

Tot slot: het verschil tussen valueram en ander overclockgeheugen ga je echt niet merken behalve als je je geheugen gaat overclocken en dan benchmarks gaat draaien. Je kan dus net zo goed nog een setje kingston ValueRam scoren ;) Dan weet je tevens zeker dat het geheugen ook samen werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan