Goede computer :Medion Akoya E3300D??????

Status
Niet open voor verdere reacties.

relisp

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2009
Berichten
21
Aanstaande woensdag is bij ALDI de Medion Akoya E3300D in de aanbieding met o.a. : AMD Athlon processor, Windows Vista Home Premium, 4GB DDR2 SDRAM werkgeheugen, 640 GB Harde schijf, ATI Radeon HD4350 premium videokaart met 512 mbgeheugen.
Wie weet of dit een goede computer is voor o.a. Pinnacle 10 videobewerking en internet (downloaden) Hij kost 499 euro incl.toetsenbord en muis.
 
Voor dat geld is het een prachtding. Ik zou met m'n slaapzakje voor de Aldi gaan liggen als ik jou was :thumb:
 
medion... :confused:
kzou eerst kijken wat je voor het systeem kwijt bent als je hem zelf samenstelt. Scheelt ook een hoop troep op je pc! :thumb:

EDIT: is het trouwens een laptop anders kan mijn post bij het grof vuil natuurlijk! ;)
EDIT2: het is een desktop... gelukkig.. :p
EDIT3: Ik heb op alternate een ongeveer hetzelfde systeem (zelfde processor, videokaart) kunnen samenstellen voor 526 euries. Aan de prijs valt waarschijnlijk nog veel te sleutelen. Ik kan helaas geen overzicht posten omdat ik nog steeds niet snap hoe mensen op dit forum dat doen:p

- ATI Radeon HD4350, 512 MB, 64 Bit, PCIe x16 2.0 €45,-
- Microsoft Windows Vista Home Premium €109,-
- AMD Athlon X2 7750 €79,-
- Chieftec CTP-450-12G 450 watt €65,- (kan volgens mij minder)
- Kast €19,- (geen topkwaliteit mja het is een kast vind ik)
- LG H22LS30 dvd-rewriter €25,-
- Arctic-Cooling AF8025L case-fan €5,-
- Asus M3A78 €75,- (kan mischien ook minder)
- Western Digital WD6400AACS 640 gb € 55,-
- Kingston ValueRAM 4 GB DDR2-533 Kit €49,- (vista 32-bit gebruikt maar 3.2 alsdaklopt, dus kan je net zo goed 3 gb nemen en scheelt dus ook in prijs)
 
Laatst bewerkt:
Met het merk Medion is in principe niets mis. Voor computers/laptops zijn ze best goed, voor randapparatuur als externe harde schijven weet ik het eigenlijk niet.
De enige reden dat Medion als slecht wordt beschouwd is omdat Aldi ze verkoopt..
Sowieso zit er goede hardware in die pc's, dus daar zal het niet aan liggen. Er worden in ieder geval geen prutmerken in gestopt, en voor dat geld kun je hem niet zelf samenstellen.

Ik zou gewoon een poging wagen dat ding op de kop te tikken :thumb:
 
medion... :confused:
kzou eerst kijken wat je voor het systeem kwijt bent als je hem zelf samenstelt. Scheelt ook een hoop troep op je pc! :thumb:

EDIT: is het trouwens een laptop anders kan mijn post bij het grof vuil natuurlijk! ;)
EDIT2: het is een desktop... gelukkig.. :p
EDIT3: Ik heb op alternate een ongeveer hetzelfde systeem (zelfde processor, videokaart) kunnen samenstellen voor 526 euries. Aan de prijs valt waarschijnlijk nog veel te sleutelen. Ik kan helaas geen overzicht posten omdat ik nog steeds niet snap hoe mensen op dit forum dat doen:p

- ATI Radeon HD4350, 512 MB, 64 Bit, PCIe x16 2.0 €45,-
- Microsoft Windows Vista Home Premium €109,-
- AMD Athlon X2 7750 €79,-
- Chieftec CTP-450-12G 450 watt €65,- (kan volgens mij minder)
- Kast €19,- (geen topkwaliteit mja het is een kast vind ik)
- LG H22LS30 dvd-rewriter €25,-
- Arctic-Cooling AF8025L case-fan €5,-
- Asus M3A78 €75,- (kan mischien ook minder)
- Western Digital WD6400AACS 640 gb € 55,-
- Kingston ValueRAM 4 GB DDR2-533 Kit €49,- (vista 32-bit gebruikt maar 3.2 alsdaklopt, dus kan je net zo goed 3 gb nemen en scheelt dus ook in prijs)

De hardware heb je wel goed ja, alleen het is altijd gokken welke types Medion precies gebruikt heeft.
En bij Alternate kun je alleen een screenshotje maken als je de tekens verkleint en op F11 drukt, dan past het waarschijnlijk net in 1 afbeelding.
 
Met het merk Medion is in principe niets mis. Voor computers/laptops zijn ze best goed, voor randapparatuur als externe harde schijven weet ik het eigenlijk niet.
De enige reden dat Medion als slecht wordt beschouwd is omdat Aldi ze verkoopt..
Sowieso zit er goede hardware in die pc's, dus daar zal het niet aan liggen. Er worden in ieder geval geen prutmerken in gestopt, en voor dat geld kun je hem niet zelf samenstellen.

Ik zou gewoon een poging wagen dat ding op de kop te tikken :thumb:

klopt, maar daar heeft medion het zelf na gemaakt door naar de aldi te gaan om hun producten kwijt te raken. In nederland heeft aldi een 'goedkope' supermarkt imago, in duitsland geloof ik dat aldi een aanvaard supermarktketen is. Daar zullen de verkopen beter zijn ookal ben ik nog steeds van mening dat je geen pc koopt in een supermarkt.

Verder heb ik ook veel slechte dingen gehoord van medion. Laptops verkopen met een virus erop. En bij een kennis begint het moederbord al na 1 jaartje rare piepjes te geven.
 
er is ook een andere thread over deze pc, en wel hier

ik ben zelf nog steeds van mening dat het een goede aanbieding is, ook gezien de hoeveelheid software die erbij komt. Daarnaast is vista 32-bits idd voorgeinstalleerd, maar de 64-bits wordt bijgeleverd..
wel is het zo dat die dingen altijd zo zijn uitverkocht dus als je hem wilt.. pak je slaapzak maar vast in ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan