Goede Computer Voor Videobewerking (Medion?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sbeyen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe PC aan te schaffen. Deze zal vooral gebruikt worden voor het bewerken van HD video's (Sony Vegas) en het creeren van 3D animaties e.d. Ook zal ik er weleens een game op willen spelen. (Redelijk recente als bijvoorbeeld MW3 en Battlefield 3)

Tijdens mijn zoektocht kwam ik bij het merk Medion terecht, goede pc's voor een nette prijs. Het enige wat ik mij dus afvroeg: Is dit merk betrouwbaar?

*De Pc die mijn aandacht trok:*
(BTW: Ik weet niet zoveel van computers)

MEDION® AKOYA® PC P5253 D (Prijs = 770 Euro)

Processor: Intel® Core™ i7-2600 processor
Besturingssysteem: Authentieke Windows® 7 Home Premium 64-bit (OEM versie)
Kloksnelheid: 3,4 GHz
Geheugen: 12 GB
Geheugentype: DDR3 1333 MHz
Aantal geheugenbanken: 4
Gebruikte geheugenbanken: 4
Harde schijf capaciteit: 2 TB
Videokaart: NVIDIA® GeForce GTX550Ti met 1 GB DDR5 videogeheugen
Dual Layer DVD-ReWriter
Realtek High Definition Audio (8-kanaals)
2x USB 3.0 aansluiting
Multi kaartlezer

Indien het merk volgens jullie niet goed is, wat is een echte aanrader?

Bedankt! ;)

Link naar de site van Medion en de betreffende PC:
http://www.medion.com/nl/electronics/prod/MEDION%C2%AE+AKOYA%C2%AE+PC+P5253+D/410015723

Dat is een goede prijs , maar ik ken medion wel van de wat mindere kwalitiet onderdelen ; behuizing / voeding enz.
Een ssd is ook wenselijk voor de dingen die jij er mee wil doen .

Je kunt ook in een webwinkel zelf iets samen stellen en in elkaar laten zetten

Oke, bedankt! Maar ik heb dus niet zoveel verstand van het zelf samenstellen en na heel wat ingelezen te hebben kwam ik er nog niet helemaal uit. Had bijvoorbeeld de Alternate PC-builder gebruikt maar dan was er zoveel keuze dat ik in de war raakte en ook kwam ik op een hele hoge eindprijs. ;(
Wat is trouwens een SSD, heb het snel ff gegoogled maar ik zie er zo snel het nut niet van in? (Waarom is het geheugen bijv zo klein? Zie allemaal dingen van 60gb enz.)

Medion is een goed betroubaar merk. ik gebruik het zelf ook al 5 jaar en heb er nooit problemen mee. om een goede pc te vinden moet je naar de npi scores.

suc6

Je zoekt een goede processor (videobewerking) en een goede videokaart (gamen), die combinatie vind je niet of nauwelijks bij de grote merken. Dan moet je wel zelf samen gaan stellen, maar daar is het forum ook voor tenslotte.
Als je het volgende even invult komen we een stuk verder:

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Heb je er al één liggen? Zo ja, welke? Zo nee, welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

En voor wat betreft die SSD; dat is een erg snelle harde schijf die gebruik maakt van flashgeheugen. Ze zijn inderdaad nog duur, en daarom zijn de capaciteiten zo klein. Een SSD kun je het beste gebruiken voor het installeren van Windows, wat programma's en spellen die je vaak gebruikt. Voor de opslag van bestanden (afbeeldingen, muziek, filmpjes etc.) blijft een normale harde schijf gewoon noodzakelijk.

En die Alternate pc builder.. Tjah.. Naast het feit dat het assortiment beperkt is, blijft Alternate een dure winkel en die pc builder een onding. Als je er geen verstand van hebt is ie leuk, maar als je er meer verstand van hebt beperkt ie je alleen maar.

Laatst bewerkt:
Medion gebruik ik zelf ook om video s te bewerken.
En ik zeg je een ding, Het is heel makkelijk om met medion videos te bewerken.
Want ik doe het zelf ook!!!

Video's bewerken met 'een' Medion? Dat zal wel makkelijk zijn omdat je de juiste programma's gebruikt, die je op elke willekeurige pc kan installeren..

@ Sbeyen; als je even het lijstje in mijn post van 18:23 invult komen we een stuk verder. Met al deze onzinposts van 'medion is goed' etc schieten we niet op.

Hey Ronald,

Bedankt voor de info, en wat de vragen betreft:

-Budget: Die Medion PC kost 770 euro en dat is dan ook wel mijn maximum voor de pc zelf. (Het liefst wel inclusief software, een monitor hoeft niet)
-Doel: Ik wil graag HD video's snel kunnen bewerken en renderen, ook zou ik eens in de zoveel tijd een game willen spelen, maar dat hoeft niet op de allerbeste settings.
-Omgeving: Ik wil wel graag een krachtige pc, maar ik wil best wat opgeven voor een iets stillere.
-Assemblage: Het zelf in elkaar zetten lijkt me wel leuk om te doen en is natuurlijk kosten besparend, maar ik vroeg me alleen af of het niet super ingewikkeld is.(?)
-Besturingssysteem: Voor zover ik weet heb ik niets liggen. En aangezien mijn ouders thuis Windows 7 hebben (64-bit) lijkt me dat wel fijn.
-Opties/randapparatuur: Ik heb eigenlik geen specifieke eisen en ik beschik ook niet over dingen die ik in een nieuw systeem zou kunnen stoppen. Dus wat is volgens jullie het beste?

@Wc2Wc

Dank je, dit verheldert een hoop!

@Pedro270

Oke, maar welke PC heb jij zelf? ;)

Medion heeft wel een heel goede aanbieding hiermee. Kopen maar, met zelfbouw kom je er niet. Ik zit al op 670 euro terwijl er nog een behuizing, harde schijf en Windows licentie bij moet.

@ Ronald89

Bedankt voor de moeite, ik denk dat ik inderdaad toch maar ga voor een kant en klare pc. En aangezien ik nog wat verder heb gekeken is de kans groot dat ik voor eentje ga van het merk Medion, aangezien mijn indruk ervan goed is en ze erg scherp geprijsd zijn.

Nogmaals, iedereen bedankt! ;)

Er is sowieso niks mis met Medion.. Garantie is super, de hardware is goed, je krijgt gewoon een Windows 7 DVD meegeleverd in plaats van alleen een sticker met licentiecode (zoals bijvoorbeeld HP dat doet).. Veel plezier ermee!

WOW, De CPU score volgens passmark is 8968 pnt, rank 22 en de geheugenkaart 1878 pnt, rank 44 ... en dan 12 Gb intern geheugen ... alleen 2x usb 3.0 lijkt me weinig. Welke harde schijf zit erin? In ieder geval is 2Tb ruim bemeten. Ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop/desktop. Ik was op zoek naar gegevens van de Akoya P8202D welke nu in de aanbieding is voor € 599 ... maar voor relatief weinig meer krijg je ook heel veel meer. Heb je al een knoop doorgehakt? Zo ja, heb je hem en hoe bevalt de PC P5253D? Zo nee, wat heb je gekocht of op het oog?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan