Opgelost vast patroon in bestandsnaam opschuiven naar positie 39 (teken)

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
vast patroon in bestandsnaam opschuiven naar positie

Ik heb dus een bestandsnaam:

Jan Janssen -0000-0000_test_test_test
123456789
11
12
streepje 13 is willekeurig in de bestandsnaam
Moet worden:
Jan Janssen 123456789 123456789 123456789 -0000-0000_test_test_test streepje is dan teken 39

echter het patroon is duidelijk en dat is -0000-0000
dit moet dan opschuiven (met wat er achterstaat ook) in de bestandsnaam naar positie 39 (tekenaantal)

Cijfers zijn dan spaties!

Zou moeten kunnen met Advanced Renamer maar lukt niet.
Veel te ingewikkeld volgens internet. Heb al een methode via de zoekmachine ontdekt. Is ook niet alles.

Laatst bewerkt:
Veel te ingewikkeld volgens internet. Heb al een methode via de zoekmachine ontdekt. Is ook niet alles.
En dat geldt ook voor jouw vraag.... Je vindt zelf dat 'echter het patroon is duidelijk' ook voor ons helder is. Dat is het dus niet.
Ik heb 'm drie keer overgelezen, en ik snap er de ballen van. Om te beginnen: Waarom herhaal je het getal 123456789 (dummy getal, vermoed ik) drie keer in de nieuwe naam? Waar staan de getallen waarmee je de nieuwe naam wil samenstellen? Een bestandsnaam die uit 4 onder elkaar staande regels bestaat kan helemaal niet. Dus die gegevens staan niet in de huidige naam. Waar dan wel? En dan nog de tekst "-0000-0000_test_test_test streepje is dan teken 39". Helder als dikke ******... Cijfers zijn dan spaties? Welke cijfers?

Kortom: leg eerst je probleem eens duidelijk uit (je vraagt dat zelf ook regelmatig aan vragenstellers) en geef aan waar je de gegevens vandaan haalt.
Ik vermoed dat je met een VBA macro in een (willekeurig welk) Office pakket wel iets kunt doen, maar het gaat er toch echt om dat wij weten welke gegevens je wilt gebruiken, en waar ze staan.

Ja, te moeilijk uitgelegd. Iemand die slim is die begrijpt het wel.

Janssen, Jan, -0000-0000
De eerste 0 staat op positie 16
Janssen, Jan, 39 (spaties verdwijnen bij opslaan)
Janssen, Jan,-------------------------39-00-00-0000
die eerste 0 en de rest moet naar positie 39
Kijk en bij opslaan verdwijnen de spaties voor 39
Wie begrijpt het dan nog?
Geen dank, over en sluiten.

Ja, te moeilijk uitgelegd. Iemand die slim is die begrijpt het wel.
Dank voor het compliment! Fijn ook dat jij blijkbaar toegang hebt tot mijn medische dossier. Hoef ik nooit meer naar de huisarts, maar kan ik jou gewoon om advies vragen.

Laten we nog eens kijken naar wat je vraagt:
Jan Janssen -0000-0000_test_test_test
streepje 13 is willekeurig in de bestandsnaam
Moet worden:
Jan Janssen 123456789 123456789 123456789 -0000-0000_test_test_test
streepje is dan teken 39
"Streepje 13" heet in mijn domme wereld een Koppelteken. Niet te verwarren met het Underscore teken dat je verderop gebruikt. Daarnaast kan ik zo te zien ook beter tellen als jij, want in het gewenste resultaat (nog steeds geef je niet aan wat je nu precies gebruikt om dat te bereiken) staat het koppelteken op positie 43, en niet op positie 39. Al heb ik dat niet door slimmere mensen uit laten rekenen, dus wellicht heb jij hierin gelijk.
En de gewenste bestandsnaam (zoiets dan: Janssen, Jan, 39-00-00-0000.txt) kun je gewoon maken met spaties. Niet dat ik dat ooit zou willen. (En ja, Helpmij haalt de spaties weg, maar dat zal het probleem toch niet zijn?).
Maar ik ben blij voor je dat je er uit bent, want dan hoef ik mijn beperkte hersencellen daar niet meer op los te laten :).

Terug
Bovenaan Onderaan