Goede CPU koeler voor overklokken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambo6

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
Hi,

Ik heb nu een E8400 @ 3,00Ghz, ik wil hem naar 3,6 Ghz (misschien nog 4 Ghz) krijgen, daarvoor heb ik een andere koeler nodig, wat is een goede CPU koeler om te overklokken, ik ben ook een beetje casemodder, dus het liefst met een Blauwe LED erin ! :thumb:

Ik zat te kijken naar Deze Koeler !

Ik hoor het wel ! :rolleyes:

Groet,Alex

licht aan je mobo
of bedoel je kwa Tempratuur ?

licht ook aan je Airflow
Hoeveel graden is die nu ?
en je zou minimaal de 3,60 kunnen halen als je de instellingen goed zet ....
maar ik kan tot de 2500(FSB)

licht ook aan je Airflow
Hoeveel graden is die nu ?
en je zou minimaal de 3,60 kunnen halen als je de instellingen goed zet ....
maar ik kan tot de 2500(FSB)

Zo 2500, zou mooi zijn :thumb: Mijn temp hangt rond de 50 graden (dan ben ik aan het internetten,msn'en, radio etc.)

Zo 2500, zou mooi zijn :thumb: Mijn temp hangt rond de 50 graden (dan ben ik aan het internetten,msn'en, radio etc.)

dat is best hoog .....
mijne is nu op 3,60 Ghz
33 Graden met een Cooler Master Hyper TX2(ook niet de beste koeler...)
en inderdaad 2500 is mooi maar dan moet ik ook me NB en SB voltage's omhoog gooien en ze worden al warm
Northbridge en Southbridge (HeatPipes)

Laatst bewerkt:
Ik vind het ook al aan de hoge kant, maarja, daarom wil ik ook een andere koeler :p

oke .... :)
En hoeveel casefans heb je en hoe warm wordt je moederbord ?

off topic

wel grappig dat je pas nog bezig bent geweest met nieuw systeem samenstellen en nu alles al weer wilt gaan clocken:D:D

bedoel er verder niks mee hoor het viel me alleeen op

off topic

wel grappig dat je pas nog bezig bent geweest met nieuw systeem samenstellen en nu alles al weer wilt gaan clocken:D:D

inderdaad , ik dook ook meteen de bios in hoor lekker alles ontdekken alleen eerst begreep ik er geen ***** van
kreeg steeds geen beeld als ik wou overclocken (te hoog)
logisch moet de Voltage's omhoog krikken

off topic

Hehe, ik heb altijd al willen overklokken :D
ik heb 2 casefans, waarkan je zien hoeveel je mobo is ? qua temparatuur, ik heb gekeken in de bios, maar ik kan een aantal dingen niet vinden, ik had AI tuning op Manual gezet, dan moet ik als het goed is de FSB op standaart zetten en de multiplier ook op standaart en ook de geheugen divider, maar die 3 kan ik dus niet vinden, ik weet wel hoe ik de PCi express obus op 100 mhz moet zetten en de CPU voltage goed moet zetten en de C1E support op disabled moet zetten, ik volg deze tut : http://forum.gamez.nl/index.php?showtopic=12416

Laatst bewerkt:
ik denk dat jij een hele andere bios hebt. dat in de tut. die je volgt. ;)

ik zou je boekje eens doornemen daar staat vast wel in waar je de fsb hoger kan zetten.

Heb je ooit wel eens over deze nagedacht? Kunnen 2 120 mm fans in.

Bovendien is er geen garantie dat je met een nieuwe koeler uberhaubt kunt overclocken. Sommige processoren lenen zich hier uitstekend voor, maar er zijn ook cpu's bekend die niet fatsoenlijk over te clocken zijn. De Q6600 kunnen sommigen b.v. met gemak naar de 4 GHZ clocken, maar er zijn ook gevallen bekend waarbij een 5 % overclock al te veel van het goede is.
Het verhogen van voltages is zowiezo af te raden als je hier niet bekend mee bent. Het verhogen van de FSB is een veilige manier om over te clocken, maar een teveel aan voltage kan onherstelbare schade aanrichten en dat is zonde. Asus heeft op bepaalde moederborden ook een easy overclock systeem waarbij je aan kunt geven hoeveel procent er overgeclocked moet worden. (tot een maximum van 30 %). Voor beginnende overclockers is dit misschien een goede keus. Werkt het niet, stel je gewoon weer de standaardwaardes in en klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan