Goede CPU koeler voor overklokken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovendien is er geen garantie dat je met een nieuwe koeler uberhaubt kunt overclocken. Sommige processoren lenen zich hier uitstekend voor, maar er zijn ook cpu's bekend die niet fatsoenlijk over te clocken zijn. De Q6600 kunnen sommigen b.v. met gemak naar de 4 GHZ clocken, maar er zijn ook gevallen bekend waarbij een 5 % overclock al te veel van het goede is.
Het verhogen van voltages is zowiezo af te raden als je hier niet bekend mee bent. Het verhogen van de FSB is een veilige manier om over te clocken, maar een teveel aan voltage kan onherstelbare schade aanrichten en dat is zonde. Asus heeft op bepaalde moederborden ook een easy overclock systeem waarbij je aan kunt geven hoeveel procent er overgeclocked moet worden. (tot een maximum van 30 %). Voor beginnende overclockers is dit misschien een goede keus. Werkt het niet, stel je gewoon weer de standaardwaardes in en klaar.

Dat klinkt goed :eek: Maar, ik wil ook alleen met FSB overclocken, ik zal eens kijken in de handleiding ! Btw, de E8400 kan je hoog overklokken, staat overal namelijk :thumb:

Juist, dat klopt dus niet. Er is geen garantie dat elke E8400 goed over te clocken is, dat probeer ik net duidelijk te maken. Je moet er een beetje geluk mee hebben.

Juist, dat klopt dus niet. Er is geen garantie dat elke E8400 goed over te clocken is, dat probeer ik net duidelijk te maken. Je moet er een beetje geluk mee hebben.

Dat makkelijk overklokken klinkt goed, dat bedoel ik, maar 90% van alle Core 2 Duo's valt goed te overklokken hoorde ik net, ik kan het toch proberen, als het niet werkt dan zet ik alles weer op normaal :rolleyes:

En waar D2Freak je dus voor wil waarschuwen is dat je wel op de goede manier overklokt want anders kun je dus niet meer alles op normaal zetten omdat het gewoon fysiek vernield is.

En waar D2Freak je dus voor wil waarschuwen is dat je wel op de goede manier overklokt want anders kun je dus niet meer alles op normaal zetten omdat het gewoon fysiek vernield is.

En wat is volgens jullie de goede manier van overklokken ?

De goede manier? Afhankelijk van wat je wilt zijn alle manieren goed natuurlijk. Wil je merkbare prestatieverschillen dan word het tijd om over een phase change koeling of dry ice koeling na te denken die allebei niet geschikt zijn voor een onervaren gebruiker.

Wil je makkelijk overclocken, dan kun je het met de asus 30% automatische overclock proberendie jou bord volgens mij moet ondersteunen. Makkelijker kan niet.

De goede manier? Afhankelijk van wat je wilt zijn alle manieren goed natuurlijk. Wil je merkbare prestatieverschillen dan word het tijd om over een phase change koeling of dry ice koeling na te denken die allebei niet geschikt zijn voor een onervaren gebruiker.

Wil je makkelijk overclocken, dan kun je het met de asus 30% automatische overclock proberendie jou bord volgens mij moet ondersteunen. Makkelijker kan niet.

Ik ben echt een beginner met overklokken, ik wil het liefst, 3,6 ghz krijgen, ik volg het via deze tut : http://www.hardware.info/nl-NL/video/wmOTYMQ/viewfs/Overklok_special__Meer_prestaties_voor_hetzelfde_geld/

Video tut, zo wil ik het ook gaan doen, kan dat ook werken, is dit handig en wat is de max voltage van mijn E8400 ?

Btw, Kan ik die koeler er gewoon opzetten ? of moet ik dan het hele mobo eruit halen :o ?

is er ook een koeler die ik er gewoon zo op kan klikken ?

Laatst bewerkt:
Bestaat er ook een koeler die je er zo op kan klikken (net zoals standaart koeler) ? zonder het moederbord eruit te halen.

Laatst bewerkt:
Aha !, Ik hoorde goede dingen over die Freezer, dus die kan ik er zo op klikken zonder het moederbord eraf te halen !?

edit; ze zeggen ook : ik had hiervoor een Scythe Infinity, die paste niet op mijn moederbord, een P5K-C. Deze past prima!

Toevallig heb ik dus een P5KC moederbord :D Dus dan zou die goed passen

En met deze koeler kan ik mijn E8400 overklokken naar 3600 Mhz ? (Max temp 62 graden!)

Laatst bewerkt:
Hij zou goed kunnen passen dat is ook Fijn
maar voor die koeler ben ik 99% zeker dat je , je mobo uit moet bouwen
en waarom wil je dat eigenlijk niet.....
met de Freeze 7 Pro en de Scythe Infinity kan je hem makkelijk op 4,0 Ghz laten draaien....

Hij zou goed kunnen passen dat is ook Fijn
maar voor die koeler ben ik 99% zeker dat je , je mobo uit moet bouwen
en waarom wil je dat eigenlijk niet.....
met de Freeze 7 Pro en de Scythe Infinity kan je hem makkelijk op 4,0 Ghz laten draaien....

Omdat ik geen zin heb hom hem er weer uit te halen, maar als het echt moet, wil ik het wel doen, maar ik lees bij sommige reviews dat de Freezer makkelijk kan worden ingebouwd, ook al zit het moederbord er al in, het gaat namelijk met een ''druk'' systeem.

Nog een vraagje, als ik ga overklokken dan moet ik toch de PCI Clock op 33.33 mhz vastzetten ?

Ik kan dat maar niet vinden op mijn moederbord (de rest wel)

En als mijn CPU nou straks niet stabiel loopt, dan moet ik die voltage omhoog zetten, tot hoever kan ik gaan qua voltage ? 1.4 volt max ?

Laatst bewerkt:
Omdat ik geen zin heb hom hem er weer uit te halen, maar als het echt moet, wil ik het wel doen, maar ik lees bij sommige reviews dat de Freezer makkelijk kan worden ingebouwd, ook al zit het moederbord er al in, het gaat namelijk met een ''druk'' systeem.

Nog een vraagje, als ik ga overklokken dan moet ik toch de PCI Clock op 33.33 mhz vastzetten ?

Ik kan dat maar niet vinden op mijn moederbord (de rest wel)

En als mijn CPU nou straks niet stabiel loopt, dan moet ik die voltage omhoog zetten, tot hoever kan ik gaan qua voltage ? 1.4 volt max ?

Luister , als je het niet weet ga het dan niet doen.....
het is vrij nieuw spul en als het stuk gaat heb je geen garantie
ga je eerst verdiepen
heb je daar geen zin in ga het dan niet doen
tenzij je de stuntman wil uithangen:o:cool:

Luister , als je het niet weet ga het dan niet doen.....
het is vrij nieuw spul en als het stuk gaat heb je geen garantie
ga je eerst verdiepen
heb je daar geen zin in ga het dan niet doen
tenzij je de stuntman wil uithangen:o:cool:

Ik heb mezelf er al in verdiept , ik kan dat alleen niet vinden in de BIOS, dit zou ik doen als ik zou gaan overklokken :

1. De bios in en dan AI Tuning op Manual, PCI Bus op 100 Mhz, CPU voltage op 1,3 volt, en dan de PCI Clock op 33,33 Mhz (Die kan ik nog niet vinden..) en dan het geheugen 1:1 laten lopen, FSB staat nu op 333 mhz, dan zet ik hem op 340, ga weer terug in windows, en kijk in CPu-z of alles is overgenomen, dan stressen met orthos, en dan in core temp kijken of de temperaturen goed zijn, zo ja, weer in de bios en 5 mhz omhoog, zo niet, voltage klein beetje omhoog. Goed of is het Goed ? :confused: :thumb:

Laatst bewerkt:
Hem?
Begin eens met jezelf erin te verdiepen ;).
Veel lezen en zien hoe andere mensen het hebben gedaan en beetje bij beetje.

Hehe, sorry, typ foutje, ik ben al zoveel forums afgegaan, ik denk echt dat ik het weet :)

is het goed wat is zij ?

En, ik heb in het moederbord boekje gekeken, Volgens mij kan ik op mijn moederbord nergens de PCI clock vast zetten op 33.33 mhz, doet hij dit automatische al ofzo ?

Laatst bewerkt:
hee mag ik je email rambo6 ik moet je wat vragen van me andere topic:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan