goede cpu voor huisgebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

brits

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2003
ik ben opzoek naar een goede cpu die thuis voor games en internet office aplicaties kan worden gebruikt.

hij moet inieder geval sneller zijn als mijn huidige intel celeron 1800mhz.

ik wil hier max 90 euro voor uitgeven.

kunnen jullie mij helpen.

De S462 AMD SEMPRON 2800+ 2,0 GHz 333 FSB 256KB CACHE BOX werkt goed maar is iets duurder, een vergelijbaar intel provessor wordt vaak nog duurder als je geen celeron meer wilt.
Ik denk toch dat het qua centjes moeilijk wordt een snellere te vinden.
De prijsklaase die je opnoemt komt overheen met jouw processor.

Geplaatst door jjw
De S462 AMD SEMPRON 2800+ 2,0 GHz 333 FSB 256KB CACHE BOX
Dan zal er ook een nieuw moederbord aangeschaft moeten worden, waardoor het budget ruim overschreden wordt.;)

In die prijsklasse (op hetzelfde moederbord) kom je toch weer uit op een Celeron. Voor ongeveer € 90 heb je een Celeron 2,7 Ghz (boxed, FSB 400mhz, 128kb) of een nieuw type Celeron D 330 (2,67GHz, 533MHz FSB, 256KB, Boxed) Waarbij de laatste natuurlijk de voorkeur geniet vanwege de hogere FSB en de grotere cahce.

ik heb gezien dat er amd semprons zijn met de naam 2400+ is dat mischien wat en is deze sneller als mijn oude intel celeron 1800mhz.

Geplaatst door brits
ik heb gezien dat er amd semprons zijn met de naam 2400+ is dat mischien wat en is deze sneller als mijn oude intel celeron 1800mhz.
Als je een AMD wil, dan zul je toch ook een nieuw moederbord moeten aanschaffen.;)

Je moet een Semperon zien als de 'celeron' van AMD, ik denk dat je in dit geval dan beter af bent met een Intel D330 en het scheelt je een moederbord kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan