Goede draadloze router gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lunatic

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Berichten
165
Goedemiddag!

Ik wil een draadloos netwerk aanleggen waarbij 1 pc beneden staat bij de router/accespoint en de andere 1 verdiepin hoger, gescheiden door een vloer van gewapend beton.

Ik wil dus een draadloze router/ap/modem combinatie waarvan het bereik zo goed is dat ik op de eerste verdieping een optimale verbinding heb.

Ik heb ongeveer 150 euro over voor een draadloze router zonder de pci-card(s)

Ik heb goede berichten gelezen over Senao op het forum van de wifi-shop, maar verder lees ik hier weinig over. D-link had ik ook als optie, alleen daar lees ik zowel positieve als matige berichten over.

Weet iemand waar ik duidelijke recensies kan vinden? Gebruikerservaringen over draadloze router/ap/modem combi's zijn natuurlijk ook van harte welkom.
 
De kieskeurig site is mij niet onbekend. Via deze site kwam ik ook op de D-link routers. Het nadeel van kieskeurig vindt ik het beperkt aantal reviews van gebruikers bij sommige routers. Soms staan er zelfs geen reviews over het product. Bv over Senao is op kieskeurig.nl niks te vinden, terwijl deze op het wifishop-forum sterk aangeraden wordt.

Over de Linksys hoor ik dat het bereik niet altijd goed is. Omdat ik dus door gewapend beton moet met mijn signaal, betwijfel ik of Linksys wel geschikt is.

Zijn er echt geen andere reviews te vinden op het net? En hebben er andere mensen dan de wifishop-medewerkers ervaring met Senao?

Alvast bedankt voor de reacties! :)

Greetz,

Brian
 
Linksys

Oke, ik heb toch even naar de Linksys apparatuur gekeken omdat die simpelweg het makkelijkst te krijgen zijn en ook een goede prijs/prestatie verhouding hebben.

Nu hebben ze echter verschillende apparaten in hun assortiment. Eerst keek ik naar de WAG54G, een modem/router/accesspoint combi. Echter wordt deze op kieskeurig niet zo goed beoordeeld en heeft ie bovendien geen WPA-beveiliging.

Na wat verder zoeken op kieskeurig.nl kwam ik de WRT54G tegen. Een draadloze router/modem combi dacht ik. Echter toen ik de productinfo op de Linksys-site las, viel me op dat ook hier een AccessPoint ingebouwd zit. En de WRT54G wordt wel goed beoordeeld op kieskeurig. Dit terwijl de prijs ook nog eens een stuk lager is (80 euro i.p.v. 120 euro).

Mijn vraag is nu: heb ik aan een Linksys WRT54G en een pci-card voldoende om boven een internet verbinden te krijgen????

Alvast bedankt!!!

Brian
 
Nog geen reactie... was mijn vraag zo stom dan??? :rolleyes:

Anyway... ik ben er nu achter dat de Linksys WRT54G een router/ap combi is. Dat betekent dat ik nog een ethernet-modem nodig heb, aangezien ik nu een USB-modem heb.

Er wordt veelal aangeraden alle componenten van hetzelfde merk te nemen. Welke van onderstaande ADSL-modems van Linksys kan ik dan gebruiken in combinatie met de WRT54G router/ap???

- Linksys AG041 (modem/switch)

- Linksys BEFDSR41W (modem/router)

Ik hoop dat iemand het weet.

Gr., Brian
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan