goede dvd's?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stykurgh

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Die DVD's zijn okee, maar of stichting thuiskopie zijn accijns ook zal binnen krijgen vraag ik me af...

Er is geen heffing behalve BTW op cd's en dvd's. Dus stichting thuiskopie zal idd niets krijgen.

En dat is illegaal... Ik weet niet exact of het strafbaar is (lijkt me wel want als je dvd's in Duitsland gaat kopen is dat ook strafbaar). Dus het is aan jou de keus of je zulke dingen wil doen en het je nix boeit of het strafbaar is of dat je het niet doet, de dvd's zijn okee.

oh, dat wist ik niet :D maar die winkel zit ook in nederland. maar komen ze daar achter dan?

Er is veel kans dat die winkel een flinke boete gaat krijgen ja ;)

oke maar krijg ik daar problemen mee? en er zijn genoeg mensen die dat doen toch? xD

Dat is onzin wat je nu vertelt. Op lege cd's en dvd's zit geen heffing! Gewoon helemaal niets. Dat willen ze erop doen, maar omdat de schijfjes ook voor zoveel andere dingen worden gebruikt, hebben ze dat nog niet gedaan. Het maakt niet uit hoe je de schijfjes koopt. Ze zijn legaal. De content die je er op plaatst, daar kan over getwijfeld worden (hoewel films en muziek gewoon legaal zijn), maar je kan hiervoor geen boete krijgen!

die van die eerste link die dvd's, die heb ik zelf ook bij bigdennis gekocht. met een paar dagen in huis, prima schijfjes

Dat het goeie schijfjes zijn hebben wij ook al gezegd maar het is dus wel strafbaar :D

Dat het goeie schijfjes zijn hebben wij ook al gezegd maar het is dus wel strafbaar :D

Hoe kom je er toch bij!!!!

Big Dennis is gewoon een veilige, maar vooral ook 100% legale shop waar je niets illegaals koopt!!!!!!!!!

Er is geen heffing behalve BTW op cd's en dvd's. Dus stichting thuiskopie zal idd niets krijgen.

En bovenstaande is ook al onzin:

Een vergoeding op blanco cd's, dvd’s en andere dragers
Consumenten betalen voor deze thuiskopie indirect een vergoeding: de verkoopprijs van elke blanco cd of dvd bevat een bedrag dat bestemd is voor de auteursrechthebbenden. Dit is geregeld via Artikel 16 van de Auteurswet, waarin staat dat voor het kopiëren op blanco dragers, zoals videobanden, blanco dvd’s en cd’s, een vergoeding moet worden afgedragen. Zo krijgen de componisten, de muzikanten en de producenten toch een vergoeding voor hun artistieke prestatie. Dat is niet meer dan redelijk: zij verkopen door het kopiëren immers minder cd’s en dvd’s.
http://www.thuiskopie.nl/

Klinkt als een Azalea - Jasmijn input van Jobbes uit Veenendaal.

Laatst bewerkt:
Excuses. Ik dacht dat er geen extra heffing op zat. Veel zal het in ieder geval niet zijn, want schijfjes zijn niet heel erg duur. Ik wist alleen dat het op cassettebandjes zat.

10 cent is het bij een cd... En met 100 loopt dat leuk op ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan